«علیرضا شیخی مهرآبادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: علاوه بر تامین مصرف برق استان مرکزی برق مصرفی نیم از استان های همدان و لرستان نیز از نیروگاه حرارتی شازند تامین می شود.
وی ادامه داد: 2 واحد از چهار واحد نیروگاه حرارتی شازند در مدار تولید قرار دارد و 2 مدار دیگر به دلیل محدویت سوخت تعمیرات اساسی (اورهال) از مدار تولید خارج شده است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهرستان شازند بیان کرد: امکان تولید بیشتر برق به شرط تامین سوخت گاز در نیروگاه حرارتی شازند وجود دارد.
شیخی بیان کرد: مصرف گاز به عنوان سوخت اول این نیروگاه امسال در دستور کار قرار گرفت اما در آبان ماه به دلیل قطعی گاز تنها 2 روز مازوت در این نیروگاه مصرف شد و در این شرایط 2 واحد از چهار واحد تولیدی نیروگاه خاموش و 2 واحد دیگر نیز با حداقل ظرفیت و تنها برای جلوگیری از خاموشی فعالیت می کرد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهرستان شازند افزود: قیمت هر لیتر مازوت سه تا پنج برابر یک متر مکعب گاز ارزیابی می شود و این در حالی است که ارزش حرارتی هر 2 سوخت یکسان است و به همین دلیل نیروگاه هیچ تمایلی برای مصرف سوخت مازوت ندارد.
نیروگاه حرارتی شازند در سال 79 در کیلومتر 25 جاده شازند - اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده است.
این واحد یکی از نیروگاه های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید 1300 مگاوات انرژی الکتریکی است که فعالیت آن از طریق چهار واحد بخار 325 مگاواتی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.