« پریا بهرامی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمار مزاحمت تلفنی با اورژانس 115 استان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: ناآگاهی از اهمیت امدادرسانی بهنگام به افراد آسیب دیده از دلایل افزایش مزاحمت در سامانه 115 است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: برگزاری نشست های متعدد کارشناسان اورژانس با اقشار مختلف با هدف فرهنگ سازی برای جلوگیری از مزاحمت از جمله برنامه های فرهنگ سازی این مرکز است.
بهرامی افزود: 1000 شمار میانگین تماس تلفنی در روز با اورژانس 115 استان مرکزی یک هزار تماس است که 50 مورد آن مزاحمت است.
وی اظهار داشت: با استفاده از سیستم ضبط مکالمات و همکاری با مراجع قضایی، افراد مزاحم احضار و تعهد کتبی از آنان اخذ می شود.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مزاحمت های تلفنی بیشتر توسط خطوط همراه اعتباری و باجه های تلفن عمومی انجام می شود.
بهرامی افزود: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثرگذار در کاهش شمار مزاحمت ها و ارایه خدمات بهتر به گروه های هدف است.
وی در ادامه گفت: میانگین زمان حضور گروه های امداد شهری 115 در محل حادثه 9 دقیقه است که در اراک این زمان، هفت دقیقه و 55 ثانیه به ثبت رسیده است.
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در حوادث جاده ای حداقل زمان حضور نیروهای اورژانس 15 دقیقه است که در استان مرکزی 12 دقیقه و 21 ثانیه ثبت شده است.
بهرامی افزود: خدمات درمانی در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان توسط اورژانس 115 رایگان است و امسال بیش از 43 هزار تماس عملیاتی شد.
وی اظهار داشت: کمبود نیرو و آمبولانس از نیازهای مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی است که با تامین نیازها خدمات مطلوب تر ارایه خواهد شد.
15 پایگاه امداد 115 در استان مرکزی دایر است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.