به گزارش ایرنا، این کاروان 15 نفره قرآنی در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی با سفر به خمین مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام و اتاق تولد امام راحل را گلباران کردند.
مسئول کاروان قرآنی انقلاب در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاروان قرآنی به مدت 22 روز در 12 استان و بیش از 30 شهر کشور در مساجد و امامزادگان حضور یافته و به اجرای برنامه مختلف قرآنی با حضور قاریان و حافظان داخلی بین المللی قرآن می پردازند.
«احمد حاج ابوالقاسمی» ادامه داد: این کاروان قرآنی مسیر حرم مطهر امام خمینی (ره)، قم، استان مرکزی، شهرهای اراک ،خمین، دلیجان، استان اصفهان و شهر کاشان، خرمشهر،آبادان،استان های بوشهر، هرمزگان، جزیره بوموسی و شهر بندرعباس، استانهای کرمان، یزد، خراسان جنوبی، رضوی و شهرستان شاهرود را طی می کند.
وی، تشریح اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مباحث علمی و امنیتی، معرفی رویش‌های انقلاب و نخبگان قرآنی و کمک به محرومیت‌ زدایی را از اهداف اصلی شکل ‌گیری این کاروان قرآنی بیان کرد.
مدیر مدیر شبکه رادیویی قرآن اظهار داشت: اعضای کاروان شامل قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح استان‌های مختلف هستند،​ و این کاروان پس از ورود به هر شهری به گلزار شهدای آن شهر می‌ رود و پس از ادای احترام در محافل برنامه ‌ریزی شده حضور می‌ یابند و تلاوت خواهند داشت.
وی کشف استعدادهای قرآنی و همچنین توجه به قاریان و حافظان شهرستانی، مناطق محروم و روستایی را از دیگر اهداف این کاروان بیان کرد.
اعضای کاروان فرهنگی انقلاب بعد از خمین عازم شهرستان محلات می شوند و با خیر قرآنی این شهرستان دیدار سپس به شهرستان دلیجان سفر می کنند تا در محفل انس با قرآن کریم شرکت کنند.
بیت تاریخی امام خمینی ( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
بیت تاریخی امام خمینی (ره) در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 200 سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.