«محمد حسینی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورق زدن هر صفحه عملکردی انقلاب اسلامی مملو از افتخار و عزت آفرینی است که زوایای پیدا و پنهان آن باید به صورت مشروح در راستای تقویت انسجام ملی و اعتمادسازی بازتعریف شود.
وی توضیح داد: الگوی حاکمیت اسلامی که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شد منحصر به فرد است و حرکت رو به رشد در همه ابعاد آن موجب شده که امروز نام ایران اسلامی در دنیا بدرخشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجسته سازی نفش مردم در تصمیم سازی ها از طریق صندوق های رای و حضور اثرگذار آحاد مردم در بزنگاه های حساس از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است که به عنوان پشتوانه قدر همواره چرخ های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نظام را با اقتدار به پیش برده است.
حسینی اظهار داشت: شکل گیری شوراهای اسلامی تا دورترین نقطه روستایی و محروم کشور به عنوان کانون های مشارکت جویی در راهبردهای اجرایی از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی است که در نیم نگاهی به عملکرد این این نهادهای مردمی می توان ردپایشان را در توسعه و زدودن فقر از چهره روستاها و شهرها دید.
وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه خدمات آب، برق، گازرسانی و ایجاد راه مناسب برای روستاها نیز نمره قبولی دارد چرا که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محرومیت روستایی در نهایت بود و امروز در سایه سیاست های اشتغال روستایی تلاش می شود که معیشت و رفاه این مناطق افزون شده و سهم روستاها در اقتصاد کشور بالا برود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت گفت: ایران اسلامی در حیات چهل ساله خود در حوزه تقویت زیرساختی نهادهای آموزشی از مدارس تا دانشگاه ها نیز موفق عمل کرده و امروزنه تنها در حوزه سواد آموزی، بلکه در جهش نرخ تحصیلات عالی، پژوهش های کاربردی و تربیت نیروی انسانی توانمند در عرصه مدیریتی اجرایی و صنعتی، حوزه های تخصصی و درمانی کشور رشد آماری غیرانکاری وجود دارد.
حسینی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی نه تنها در زیرساخت های سلامت ضعف جدی وجود داشت بلکه پزشکان از کشورهای دیگر تامین می شد اما امروز نیروی انسانی متخصص در این حوزه پوشش خدماتی کشور را تکمیل کرده و در عرصه تولید علم پزشکی و بسیاری از مباحث تخصصی سلامت ایران راه خودکفایی را می پیماید که این مهم سرمایه ارزشمندی است.
وی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی صنایع مهم کشور در چندین استان وجود داشت اما امروز افتخار است که شهرهایی چون تفرش ، فراهان و آشتیان نیز میزبان واحدهای صنعتی هستند و در جریان اقتصادی کشور نقش آفرینی می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افتخارات نظام اسلامی در حوزه نظامی، مرزهای دانشی نو از جمله نانوتکنولوژی و هوا و فضا دنیا را متعجب کرده و همه این موارد با تلاش دانشمندان جوان و برکت جمهوری اسلامی کسب شده است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که یکی آن ها متعلق به حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.