به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در جمع کارکنان نیروگاه حرارتی شازند در اراک، افزود: تولید انرژی الکتریکی قبل از انقلاب اسلامی تنها به چند نیروگاه در کشور خلاصه می شد آما، اکنون جای جای ایران زیرساخت های نیروگاهی دارد و با تلاش نیروهای متخصص حتی در اوج گرمای تابستان نیز برق قطع نمی شود.
وی ادامه داد: نیروگاه های محدود و کم ظرفیت قبل از انقلاب اسلامی با بهره گیری از ظرفیت فناوری وارداتی ساخته و راه اندازی شده اند اما ایران امروز با مشارکت گسترده متخصصان داخلی توانسته در این حوزه عملکرد مطلوبی به یادگار بگذارد.
امام جمعه اراک بیان کرد:بیان دستاوردهای نظام اسلامی در بخش نیرو برای مردم ضروری است چرا که این حوزه اقدامات مهم و ماندگاری در خود دارد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: تکیه بر اصلاح الگوی مصرف از راه های قطع وابستگی، حفظ منابع موجود و رسیدن به استقلال کامل است که باید در جامعه نهادینه شود.
وی گفت:مصرف هدفمند انرژی الکتریکی در بخش های مختلف سرمایه ای است که نباید از آن غافل بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: دستیابی به الگوی مصرف مطلوب انرژی با شعار محقق نمی شود بلکه راهکارهای عملی و بسترسازی در این رهگذر نیاز است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: انرژی های تجدیدپذیر متناسب با ظرفیت کشور توسعه نیافته اند وبا توجه به ویژگی پایان پذیر بودن انرژی های فسیلی راهبردهای توسعه ای در این بخش باید با شتاب بیشتری جامه عمل بپوشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری نیروگاه حرارتی را به بخش خصوصی غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: این واحد تولیدی با بهترین شرایط در مدار تولید قرار دارد و واگذاری آن بدون کارشناسی لازم مشکلاتی را برای کشور به وجود می آورد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند نیز گفت: از سال 1392 به بعد مصرف مازوت در این واحد تولیدی کاهش چشمگیری داشت به طوری که پارسال بیش از 98 درصد سوخت نیروگاه از گاز تامین شد.
«حمید بادرستانی» افزود: مجموع فضای سبز نیروگاه حرارتی شازند در سال 1382 به 12 هکتار هم نمی رسید اما اکنون 95 هکتار از اراضی داخلی و خارجی مجموعه این نیروگاه را فضای سبز تشکیل می دهد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند بیان کرد:بیش از 530 نفر در این واحد تولیدی اشتغال دارند که حدود 42 درصد آن ها اهل شهر شازند، 48 درصد اهل اراک و بقیه نیز غیر بومی هستند.
نیروگاه حرارتی شازند در سال 79 در کیلومتر 25 جاده شازند - اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده است.
این واحد نیروگاهی از نوع حرارتی با ظرفیت تولید 1300 مگاوات انرژی الکتریکی است که فعالیت آن از طریق چهار واحد بخار 325 مگاواتی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.