سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 20 فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج به بیت المال بازگردانده شد.
وی ادامه داد: این تصرف به صورت شخم و ایجاد شیار در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از رفع تصرف سه هزار و 500 هکتار از اراضی ملی روستای قنیاروق علیا در روز جاری خبرداد و گفت: این اراضی به صورت هفت چهار دیواری 500 متری توسط متجاوزان تصرف شده بود که توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و با حکم مقام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگشت.
سرهنگ بهزادنیا افزود: ارزش اراضی تصرف شده در روستای قنیاروق علیا را سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد و بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال خلع ید و از دست متجاوزان خارج شد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.