«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای این استان در 48 ساعت آینده به صورت صاف تا قسمتی ابری و در مناطق مستعد مه صبحگاهی پیش بینی شده که به دلیل پایداری جو و پدیده وارونگی هوا، پتانسیل انباشت آلاینده های جوی بالا است.
وی بیان کرد: بررسی ها حاکی از عبور سامانه بارشی از کشور است و در آخرین فعالیت خود روز شنبه در نواحی شمال شرق کشور موجب بارش هایی به صورت برف خواهد بود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این سامانه از استان عبور کرده و شمالی شدن جریانات جوی و افزایش فشار جوی، دمای هوا در نقاط مختلف استان مرکزی کاهش یافت.
مرادی تصریح کرد: روند کاهش دما تا فردا (یکشنبه) تداوم دارد و پیش بینی می شود به طور میانگین تا چهار درجه دیگر افت دما در نواحی مختلف استان مرکزی رخ دهد.
وی عنوان کرد: بررسی های فعلی هواشناسی حاکی از آن است که در هفته آینده سامانه بارشی فعال در کشور وجود ندارد و تنها روز دوشنبه عبور موج کم دامنه ای موجب افزایش ابرناکی در برخی از مناطق کشور از جمله استان مرکزی است اما، در خروجی فعلی الگوهای هواشناسی بارشی پیش بینی نشده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد:ساوه با بیشینه دمای هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تفرش با کمینه دمای 10 و نیم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مرادی اظهار داشت: بیشترین میزان بارش 24 ساعت گذشته استان مرکزی با سه و 9 دهم میلیمتر از ایستگاه اراک گزارش شده است.
بیش از 205 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.