«علی زندی فر» شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی بارش برف و کولاک شدید از بامداد امروز، اغلب راه های استان به ویژه گردنه های برفگیر لغزنده است و تردد در آن ها بدون زنجیر چرخ امکان ندارد.
وی اظهار کرد: جاده های خمین - گلپایگان، خمین - الیگودرز، اراک - ازنا و گردنه های نقره کمر، گیان و زالیان بیشترین بارش برف را داشته اند در حال حاضر راه های سخت گذر و کوهستانی استان با کولاک شدید همراه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی توضیح داد: با وجود بارش سنگین برف و کولاک تمامی جاده های استان باز است اما رانندگان باید در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در راه های برون شهری پرهیز کنند.
زندی فر گفت: بر اثر تصادف یک خودروی سنگین در خارج از حوزه راه های استان و در محدوده جاده ازنا و وجود کولاک شدید عصر امروز تردد در راه اراک - ازنا کمی کند بود که مشکل برطرف شده اما، یخ زدگی سطح جاده ها و دایره دید کم به دلیل کولاک رانندگی را دشوار کرده است.
وی افزود: از آغاز بارش های امروز تاکنون 9 هزار کیلومتر باند از سطح جاده های استان مرکزی برفروبی شده و 300 تن نمک نیز مصرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: 300 نیروی انسانی به همراه 180 دستگاه خودروهای سنگین و نیمه سنگین در سطح راه های استان مشغول خدمات رسانی هستند.
به گزارش روز پنجشنبه هواشناسی استان مرکزی، پهنه این استان امروز متاثر از سامانه بارشی قوی است و پیش بینی می شود که سرعت وزش باد در برخی از نقاط به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت برسد.
این گزارش حاکی از آن است که مناطق کوهستانی و سردسیر استان مرکزی نیز در روز پنجشنبه با احتمال کولاک برف مواجه هستند.
طبق گزارش هواشناسی فعالیت سامانه بارشی به صورت باران و برف تا شنبه به صورت متناوب خواهد بود و پدیده افت دما 10 تا 14 درجه نیز در این منطقه رخ می دهد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.