به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان ولیعصراراک(ع)، افزود: برابر قرارداد بخشی از این مجموعه درمانی باید در سال 96 به بهره برداری می رسید که این مهم محقق نشده و این درحالی است که سال گذشته مشکل جدی در روند طرح وجود نداشت.
وی اظهار داشت: هرچند امسال افزایش نرخ ارز مشکلاتی ایجاد کرد اما، این طرح در سال گذشته کمترین موانع را داشته که تاخیر در عملیات اجرایی آن قابل پذیرش نیست.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ ارز و مشکلات در سال جاری اتفاق افتاده است اما این طرح از سال قبل هم عقب ماندگی هایی داشت و این بیانگر برخی معضلات نظارتی در نوع تعامل کارفرما است.
کریمی افزود: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (ع) اراک اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تسریع در تکمیل و تجهیز آن مطالبه بحق مردم استان مرکزی در حوزه سلامت است.
وی اضافه کرد: توسعه این بیمارستان به عنوان شاخص ترین طرح درمانی استان می تواند نیاز جدی تکمیل کسری سرانه تخت بیمارستانی استان را تامین کند.
وی اظهار داشت: انتظار می رود که پیمانکار با سرعت بیشتری امور این طرح را پی بگیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: موتورخانه و آسانسور گلوگاه این طرح درمانی در شرایط کنونی است که باید با تامین نخستین شارژ مالی برای قرارداد تهیه آسانسور و موتورخانه اقدام شود.
کریمی افزود: 13 پلاک مسکونی در اطراف بیمارستان ولیعصر اراک (ع) باید برای توسعه این مجموعه با املاک دیگر معاوضه شود که انجام این مهم نیز باید قبل اتمام طرح عملیاتی بیمارستان صورت گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) به یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با قول هایی که منابع مالی مختلف داده اند سال 98 به بهره برداری می رسد.
«رقیه یادگاری» افزود: رقم تخصیص شده برای این طرح درمانی مهم امسال 200 میلیارد ریال است و از محل هدفمند کردن یارانه ها نیز 110 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک از طرح های سفر ریاست جمهوری است که از محل اعتبارات سفر 800 میلیارد ریال برای آن مصوب شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (ع) اراک مطالبه بحق مردم است و تمامی تلاش برای تسریع در عملیات آن به کارگرفته شده است.
دکترسید«محمد جمالیان» افزود: با تلاش استاندار و پیگیری نمایندگان در تامین اعتبار، امید می رود که وقفه ایجاد شده به شرط تامین منابع مالی رفع شود و برای این مهم نشست های مختلفی با دفتر فنی وزارت بهداشت و پیمانکار طرح برگزار شده است.
وی اظهار داشت: تخصیص 500 میلیارد ریال توسط بانک ملت به عنوان تسهیلات می تواند بخش مهمی از کمبود اعتبار این طرح درمانی را رفع کند.
مطالعات و عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر (عج)اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی، درمانی و اورژانس از سال 87 آغاز شده که در زمان دولت قبل با وقفه طولانی در ساخت مواجه بود.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیردولتی فعالیت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.