«عابد حقدادی» شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات هیات های ورزشی و تجلیل از هیات های ورزشی،سمن ها،مربیان،قهرمانان ورزشی خمین، افزود: این خانه های ورزشی تا پایان امسال به 110 فقره افزایش می یابد و تداوم راه اندازی آن ها از برنامه های محوری این سازمان است.
وی اظهارداشت: خانه ورزش با همکاری شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران راه اندازی می شود و از ظرفیت محلی نظیر کلاس درس مدرسه، حسینیه و یا بخشی از ساختمان دهیاری استفاده می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: 12 فقره از این خانه های ورزش روستایی در خمین راه اندازی شده است.
حقدادی افزود: شماری از خانه های ورزش و 15 طرح ورزشی در نقاط مختلف استان تکمیل و در دهه فرخنده فجر امسال با حضور مسئولان استانی و کشوری بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: سالن ورزشی یکهزار نفری یادگار امام و سالن ورزشی فرنق در خمین، سالن های ورزشی داودآباد، تقلیدآباد زرندیه، و قره چای از مهمترین طرح های ورزشی استان مرکزی است که آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی زمین چمن خنداب، زمین چمن مصنوعی داودآباد، زمین مینی فوتبال در روستای رباط میل اراک، بازرجان تفرش، امیرآباد فراهان و لوزدر شازند نیز پایان یافته و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: منابع مالی هزینه شده برای این طرح ها حدود 200 میلیارد ریال که از محل اعتبارات ملی و استانی برآورد شده است.
حقدادی افزود: طرح سالن ورزشی یکهزار نفری یادگار امام با حضور وزیر ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر در دهه فرخنده فجر بهره برداری می شود.
فرماندا ر خمین نیز در این نشست گفت: بستر لازم برای توسعه ورزش در خمین فراهم شده است و از ظرفیت های موجود در این راستا بهره گیری می شود.
«احمد طهرانی» افزود: ظرفیت های خمین باید در راستای توسعه ورزش همگانی بهره گیری شود تا ضمن افزایش تحرک در افراد، نشاط و پویایی را در لایه های جمعیتی بالا ببرد.
وی توضیح داد: ورزش سد مستحکم در مقابل آسیب های اجتماعی است و تحرک جسمی از مولفه های اصلی در حفظ و بهبود سلامت است و هیات های ورزشی در خط مقدم رسیدگی به مشکلات، تقویت ورزش و سالم سازی قوای جسمانی نسل جوان هستند.
فرماندار خمین افزود: ورزش مهمترین عامل ایجاد نشاط و شادابی است و با نهادینه شدن میان خانواده ها و جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی هم می شود.
طهرانی اظهار داشت: اعتبارات خوبی امسال در حوزه ورزش تخصیص داده شده و تلاش می شود با تخصیص آن از محل تملک دارایی و استانی طرح های نیمه تمام ورزشی در خمین تکمیل شوند.
رئیس ورزش و جوانان خمین نیز در این نشست گفت: شهرستان خمین دارای ظرفیت مطلوب در حوزه های مختلف است که این نشان از یک جامعه پویا و با نشاط دارد و تلاش می شود که با کمک خیران سرانه ورزشی خمین افزایش تا به حد استاندارد برسد.
«سعید امجدی» افزود: طرح های ورزشی با کمک خیران این شهرستان اجرا شده است و تلاش می شود از ظرفیت این حوزه برای توسعه ورزش خمین استفاده شود.
وی بیان کرد: حضور ورزشکاران در مسابقات ملی، منطقه ای و جهانی نشان از تلاش هیات های ورزشی و داوران فعال خمین است و تلاش می شود با در نظر گرفتن منابع مالی در حد توان مشکلات زیربخش های ورزش رفع شود.
امجدی افزود: زمین چمن و دیوار صخره نوری خمین در حال نصب و تکمیل شدن است و دیوار صخره ای تا یک هفته آینده به بهره برداری می شود و اقدامات خوبی در راستای تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی این شهرستان در 2 سال اخیر شده است.
کمبود امکانات و سالن مناسب ورزشی، نبود مکان مناسب برای ورزش کشتی، تیر و تفنگ، تجهیزات نامناسب ورزشی در روستاها و استخر خمین از مهمترین مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد.
در این نشست از 500 نفر از هیات های ورزشی،سمن ها،مربیان،قهرمانان ورزشی و اصحاب رسانه خمین تجلیل شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که جدود پنج هزار نفر آن ورزشکار سازمان یافته هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.