«علی رستمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع املاح معدنی واحد اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولیدات نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد کاهش یافته اما نسبت به بودجه در نظر گرفته شده سه درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: قطعی مکرر برق در فصل تابستان و محدودیت های ایجاد شده در برداشت ذخایر معدنی از مهمترین علل کاهش تولیدات پودر سولفات سدیم بوده است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: 95 هزار و 200 تن از تولیدات پودر سولفات سدیم این شرکت در واحد اراک و 43 هزار و 429 تن در واحد گرمسار بوده است.
رستمی اظهار داشت: 34 هزار و 536 تن نمک تصفیه تبلور مجدد در شرکت املاح معدنی ایران امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 و هفت دهم درصد افزایش یافته است.
وی گفت: 23 هزار و 117 تن نمک هیدرومیل نیز در این مدت در شرکت املاح ایران تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل 2 و یک دهم درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران اضافه کرد: پنج هزار و 87 تن نمک تصفیه تبلور مجدد و 10 هزار و 525 تن نمک هیدرومیل از طریق این شرکت صادر شده است.
رستمی عنوان کرد: صادرات نمک تصفیه تبلور مجدد و هیدرومیل نسبت به مدت مشابه قبل به دلیل مشکلات مربوط به تعهدات ارزی، حمل و نقل و تعرفه گمرکی که بالاتر از قیمت فروش در سامانه گمرک ارزیابی شده کاهش داشته است.
وی گفت: صادرات نمک تصفیه شده تبلور مجدد و هیدرومیل این شرکت به کشورهای عراق، امارات، ارمنستان و آذربایجان صورت گرفته است.
شرکت معدنی املاح ایران از سال 1363 تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.
طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت 40 هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.
سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود 200 هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار می دهد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.