به گزارش ایرنا،‌ «هادی فدایی» روز سه شنبه در نشست هماهنگی تکریم از هنرمندان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در محل فرمانداری زرندیه،‌ افزود: پیوند میان اقشار مختلف جامعه و هنرمندان همیشه مستحکم بوده و بهره گیری از ظرافت های هنری برای کاستن از مشکلاتی که در حوزه اجتماعی وجود دارد،‌ شیوه ای مناسب است.
وی اظهار داشت: ساختار مهاجر پذیر زرندیه سبب شده که زمینه بروز آسیب های اجتماعی به صورت بالقوه در این شهرستان وجود داشته باشد؛‌ بنابراین در کنار برنامه های دستگاه های مرتبط،‌ لازم است از توان نخبگان‌،‌ هنرمندان و شخصیت های برجسته جامعه برای بازدارندگی چنین آسیب هایی بهره گیری شود.
فدایی اظهار داشت: با اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با احساس مسئولیت و دغدغه مندی نسبت به آسیب های اجتماعی حوزه زرندیه ورود کرده اما لازم است که از سایر ظرفیت های جامعه نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: تلاش می شود با کمک هنرمندان و همفکری با این اقشار فرهیخته جامعه در مسیر توانمندسازی و ایجاد بسترهای حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه گام های مثبتی برداشته شود.
«محسن شریفی» افزود: هنرمندان با هم افزایی می توانند نسبت به ترویج شاخص های اخلاقی در جامعه نقش مهمی داشته باشند.
وی با اشاره به چهلمین سالگروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: حضور و فعالیت جوانان هنرمند انقلابی در جشن ها و برنامه های این مناسبت به ایجاد طراوت و شادابی در جامعه و ایام دهه مبارک دهه فجر کمک شایانی خواهد کرد.
به گفته شریفی، هنرمندان جوان با بهره گیری از تجربه پیشکسوتان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری، می توانند برای توسعه فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه و حتی استان مرکزی تاثیرگذار باشند.
در ادامه این نشست روسای انجمن های قرآنی، موسیقی، ادبی، تعزیه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گزارشی از وضعیت شاخص های فرهنگی و هنری ارائه کردند.
شهرستان زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت، مرز میان استان های تهران و مرکزی به شمار می رود.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.