به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» عصر سه شنبه در نشست ساماندهی بخش سلامت، بهداشت و در مان شهرستان های کمیجان و خنداب افزود: مطالبات بهداشت و درمان زمینه را برای خدمتگذاری هر چه بیشتر فعالان این بخش در مناطق کم برخوردار پرداخت می شود.
وی ادامه داد: هر کدام از شهرستان های خنداب و کمیجان دارای بیمارستان دولتی هستند، اما سطح خدمات و تجهیزات درمانی در این 2 بیمارستان مطلوب نیست و نارضایتی شهروندان این 2 شهرستان را به دنبال داشته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز بیمارستان های خنداب و کمیجان، تامین آمبولانس مورد نیاز در این بیمارستان ها و تامین دستگاه دیالیز برای بیمارستان خنداب از مهمترین خواسته های شهروندان کمیجانی و خندابی است که باید محقق شود.
کریمی بیان کرد: همچنین تحت پوشش قرار دادن شهروندان 2 شهرستان خنداب و کمیجان نیز زیر چتر بیمه در دستور کار قرار گرفت و در نشستی که روز گذشته با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، مقرر شد با انعقاد قرارداد با بیمارستان های دولتی و پزشکان و داروخانه‌ها، خدمات پزشکی رایگان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه شود.
وی فعال شدن اتاق عمل و انجام جراحی های مورد نیاز در بیمارستان خنداب و کمیجان را از دیگر مطالبات مردم این 2 شهرستان عنوان کرد و گفت: باید زمینه تامین کادر درمانی و پزشکان متخصص جراحی و بیهوشی و سایر تخصص ها در اسرع وقت در بیمارستان های این 2 شهرستان فراهم شود.

*** پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی از نداشتن مهارت های شغلی رنج می برند
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی از نداشت مهارت های فنی و حرفه ای برای اشتغال رنج می برند.
«علی اکبر کریمی» عصر سه شنبه در دیدار با مدیرکل و مدیران فنی و حرفه ای استان مرکزی، افزود: سال آینده آینده موج گسترده فارغ التحصیلان ارشد و دکترا نیز در راه است که باید از هم اکنون برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت های شغلی کوتاه مدت و با کمترین قیمت برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: 21 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان مرکزی فعال است که با توجه به سیل جمعیت جوان و تحصیلکرده این کارگاه ها باید افزایش پیدا کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدفگذاری قانون برنامه ششم توسعه افزایش سطح آموزش های مهارتی قبل از دیپلم از 38 به 50 درصد و بالای دیپلم از 20 به 50 درصد است که باید تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی برای تحقق این اهداف مشارکت داشته باشند.
شهرستان خنداب یکی از شهرستان های 12 گانه استان مرکزی است که با 72 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری غرب اراک مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان کمیجان نیز یکی دیگر از شهرستان های 12 گانه استان مرکزی است که با 39 هزار نفر جمعیت در 101 کیلومتری شمال غرب اراک مرکز این استان قرار دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.