به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در دویست و چهل و یکمین شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: البته آموزش و پرورش به حمایت و کمک خیران برای ارایه خدمات آموزشی مطلوب تر نیاز دارد.
وی اظهار داشت: توجه به کیفیت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی همواره مورد توجه بوده و لازم است در حرکت به سمت جلو، این شورا هم به کیفیت و هم به کمیت توجه بیشتری داشته باشد.
استاندار مرکزی گفت: سواد آموزی در استان 10 رتبه ارتقا یافته و لازم است کسب این رتبه را به تلاشگران این حوزه تبریک گفت.
آقازاده افزود: سهمیه استان در سوآموزی بیش از 100 درصد محقق شده است و باید در مناسبتی از فعالان این بخش تقدیر شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی در کنکور سراسر در رشته های پایه رتبه خوبی کسب کرده است باید از این ظرفیت در ارتقای رتبه پژوهش علمی استان استفاده شود.
استاندار مرکزی گفت: تقویت بنیه علمی شهرستان ها برای افزایش رتبه کنکور باید مورد توجه قرار گیرد و برای این مهم تا قبل از پایان سال اعتباری لحاظ می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: حجم ابلاغی سواد آموزی استان در سال گذشته یک هزار و 300 نفر بود که که با موفقیت انجام شد و به سبب این موفقیت حجم ابلاغی سهمیه استان در سال جاری به یک هزار و 900 نفر رسید که استان موفق به جذب 17 نفر بیشتر از سهمیه خود شده است.
«شهریار فولادوند» در ادامه افزود: 21 هزار و 402 نفر سال 97 در کنکور سراسری در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد هفت هزار و 477 نفر پذیرفته شدند.
وی اظهار داشت: درصد قبولی استان 34 و 9 دهم درصد است که میانگین کشور 32 و 4 دهم درصد عنوان می شود.
وی اضافه کرد: رتبه استان مرکزی در مجموع چهار رشته های ریاضی، هنر، زبان و تجربی 11 است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه گفت :ساخت چهارهزار واحد مسکونی در کوی کوثر اراک پیش بینی شده است که تاکنون 2 هزار واحد آن محقق و خانواده ها ساکن شده اند بنابراین نیاز به فضای آموزشی در این منطقه جدی است.
فولادوند افزود: لازم است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اراضی آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا با ساخت واحدهای آموزشی نیاز منطقه تامین شود.
تصویب عوارض ماده 13 شورای آموزش و پرورش به میزان پنج درصد توسط شهرداری ها و بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان در رشته های علوم پایه برای افزایش رتبه علمی استان، از جمله مصوبات شورای آموزش و پرورش استان مرکزی بود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.