«مصطفی فراهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت این تسهیلات در قالب سه طرح در زمینه اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری و کارگاه صنایع دستی بوده است.
وی اظهارداشت : اقامتگاه بوم گردی در روستای سرکوبه، مجتمع گردشگری در جاده خمین - اراک و کارگاه صنایع دستی در زمینه تولیدات چوبی راه اندازی شده است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین افزود: اجرای این طرح ها 17 شغل مستقیم و 50 فرصت شغلی جانبی را در خمین ایجاد کرده است.
فراهانی اظهارداشت: هشت طرح مصوب حوزه صنایع دستی و گردشگری خمین امسال مصوب شده که به سه طرح تسهیلات پرداختی تعلق گرفته است.
وی بیان کرد: پنج طرح مصوب دیگر نیازمند پرداخت 165 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است و با تحقق آن ها 110 فرصت شغلی فراهم می شود.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین ادامه داد: طرح های گردشگری خمین شامل مجتمع گردشگری، اقامتگاهای بوم گردی، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تغییر کاربری جدید در ارگ تاریخی میشیجان اس ت و طرح های صنایع دستی نیز در زمنیه ایجاد کارگاه صنایع دستی ارایه و مصوب شده است.
فراهانی افزود: اقامتگاه بوم گردی در روستای سرکوبه در دهه فجر امسال افتتاح می شود و کارگاه پخت سفال برجک نیز با حضور مسئولان استانی و محلی تجهیز می شود.
وی، راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) و شرکت صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی خمین در نمایشگاه بزرگ صنایع دستی کشور را در اراک از برنامه های مهم دهه فجر و اسفندماه امسال عنوان کرد.
خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
250 اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.