«محمد رضا شایسته جو» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 14 هزار و 400 سبد غذایی برای تامین مواد مغذی بدن این کودکان در اختیار خانواده آنان گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: شناسایی و معرفی کودکان دچار سوء تغذیه توسط بهداشت و درمان انجام می شود و پس از آن بررسی وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده و ارایه خدمات توسط این نهاد حمایتی صورت می گرد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه از برنامه‌های مهم کمیته امداد است.
شایسته جو در ادامه با یادآوری اینکه، سبدهای غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال است، افزود: با شناسایی و معرفی کودکانی که به سوء تغذیه مبتلا هستند، هرماه سبد غذایی که به صورت کارت اعتباری در نظر گرفته شده در اختیار خانواده‌ها قرار داده می شود و آنان می توانند اقلام مورد نیاز را که لبنی و پروتئینی است از فروشگاه‌های منتخب تهیه کنند.
وی اضافه کرد: در کنار اهدای سبد غذایی، آموزش‌های لازم به مادران این کودکان ارایه می شود و پس از پایان یک دوره 6 ماهه این کودکان مورد پایش مجدد مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.