سید«مهدی مقدسی» روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: لایحه بودجه کشور در سنوات گذشته همواره متکی به درآمدهای نفتی بوده اما، در لایحه بودجه سال آتی به صورت دو سقفی دیده شده که این گامی به جلو است.
وی اظهار داشت: دوسقفی بسته شدن بودجه به این معناست که بخشی از درآمدها قطعی و وابسته به فروش نفت است کاما، سهمی نیز در حوزه های دیگر برای درامدزایی دیده شده است.
عضو کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ای که دولت در اختیار مجلس قرار داده است متناسب با شرایط خاصی کنونی دیده شده و ضمن توجه به کاهش درآمد های نفتی در آن راهبردهای مدیریت اقتصادی کشور بدون نفت نیز در آن وجود دارد.
مقدسی خاطرنشان کرد: بودجه سال اینده درمجموع انقباضی است و توجه به کاهش هزینه های غیرضروری و اهتمام خاص به بخش پژوهش دانشگاه ها در آن پررنگ دیده شده است.
وی عنوان کرد: 81 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که سه هزار مورد آن ملی هستند و اتمام آن ها توسط دولت علاوه بر هزینه کلان 10 سال زمان نیاز دارد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی و مردم از وابستگی آن ها به دولت می کاهد و از بروز فشار مضاعف در نظام بودجه ای جلوگیری می کند.
مقدسی اظهار داشت: برخی دستگاه های اجرایی تمایلی برای واگذاری طرح های نیمه تمام به مردم ندارند که ادامه این روند باعث استهلاک طرح های نیمه تمام شده و منابع هزینه شده آسیب جدی می بیند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شور ای اسلامی اسلامی گفت: سازوکار واگذاری طرح های نیمه تمام در بودجه 98 لایحه آمده است تا واگذاری منطقی و اقتصادی انجام شود.
مقدسی افزود: تولید محور بودن ویزگی برجسته بودجه سال آتی است و امید می رود که با رونق تولید زیرمجموعه های عمرانی و جاری حمایت شده و از مشکلات گره گشایی شود.
وی اظهار داشت: این لایحه نقاط قوت زیادی دارد که در کنار آن باید در کاهش هزینه های دولت برای برگزاری همایش های غیرضروری و مدیریت مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی منطبق با رعایت الگوی مصرف برنامه ریزی شود.
رئیس مجمع نمایندگان در استان مرکزی گفت: رویکرد دولت در بودجه آتی در بخش کشاورزی مطلوب است اما کافی نیست و نیازمند بازبینی است.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.