«محسن غنجی» روز شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالبات پرستاران استان از فروردین ماه امسال تاکنون پرداخت نشده است.
وی اظهار داشت: برابر استاندار جهانی به ازای هر تخت بیمارستانی 2 و 6 دهم درصد پرستار نیاز است اما در ایران یک و هشت دهم درصد تعریف شده است.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی تعداد پرستاران از میانگین کشور هم کمتر است و به ازای هر تخت 9 دهم پرستار ارایه خدمات دارند و در برخی مراکز درمانی به علت کمبود پرستار این تعداد به هفتم دهم هم می رسد.
غنجی افزود: مدت زمان نوبت کاری پرستاران براساس سابقه تعریف شده است و از 36 تا 44 ساعت در هفته تعیین شده است.
وی اظهار داشت: 120 پرستار هرسال از چهار مرکز آموزش پرستاری استان دانش آموخته می شوند که نیازمند ایجاد فرصت اشتغال و جذب در مراکز درمانی هستند.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان مرکزی، تاخیر در پرداخت معوقات، کمبود نیروی پرستاری، اجرا نشدن قانون سختی کار و تعرفه قانونی، محول شدن فعالیت های خارج از وظایف پرستاران، استاندارد نبودن فضای کار، نقص در رفاهیات و نبود ارزیابی دوره ای سلامت را از عمده مشکلات جامعه پرستاری استان مرکزی برشمرد.
وی، استان مرکزی 21 مرکز درمانی دارد که مدیریت 15 بیمارستان با حوزه دولتی و سه بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان با مدیریت درمان تامین اجتماعی است.
6991/075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.