به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: طبق این گزارش نرخ بیکاری پاییز سال گذشته در این استان هشت و چهار دهم درصد بوده است که در آمار مشابه امسال به 6 و 9 دهم درصد رسیده است.
وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی با اتحاد، انسجام و وحدت مسئولان و سرمایه گذاری سرمایه گذاران در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی حاصل شده است.
استاندار مرکزی با یادآوری آغاز فصل بودجه بندی کشور خاطرنشان کرد: بودجه این استان در سال آینده وضعیت مطلوب ندارد و نیاز است مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به این مهم توجه ویژه داشته و زمینه رفع این مشکل را فراهم کنند.
آقازاده گفت: رشد اعتبارات هزینه ای در استان های مختلف در بودجه سال آینده حدود 36 درصد است در صورتی که این شاخص اعتباری برای استان مرکزی حدود 27 درصد است.
وی ادامه داد: همچنین اعتبارات استانی برخی استان های همجوار استان مرکزی از رشد مناسبی برخوردار بوده در صورتی که رشد این اعتبارات برای استان مرکزی حدود هفت درصد است.
استاندار مرکزی ادامه داد: رشد تولید، اشتغال و موفیقت استان در حوزه های مختلف کشاورزی و صنعتی نباید به تهدیدی برای استان تبدیل شودو با توجه به بودجه انقباضی سال آینده باید با همکاری نمایندگان از فشار به استان جلوگیری کرد.
آقازاده با یادآوری برگزاری آیین چهل سالگی انقلاب اسلامی در سال جاری، افزود: دستگاه های اجرایی استان باید با معرفی طرح های قابل بهره برداری به ستاد دهه فجر زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین در استان را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: پرواز تهران- اراک از یک ماه گذشته شروع شده و به دلیل نبود حمایت دستگاه های اجرایی از این پروازها در مدت یک تا 2 ماه آینده تعطیل می شود.
استاندار مرکزی خط پرواز تهران- اراک را از جمله راهکارهای توسعه استان دانست و افزود: دستگاه های اجرایی باید برای حمایت از این پرواز دعوت از مهمانان و انجام مامویت ها را در روز دوشنبه انجام دهند.
آقازاده یاد آور شد: مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان به دلیل وجود 60 هزار مجروح حوادث رانندگی در طول سال و یک میلیون مجروح جنگلی در طول هشت سال دفاع مقدس باید در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای اسلامی این کلانشهر نباید در انتخاب شهردار وقت کشی کرده و افرادی را برای شهرداری انتخاب کند که شرایط قانونی را نداشته و از رد صلاحیت آنان اطمینان دارد.
استاندار مرکزی افزود:انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی این کلانشهر مورد حمایت استانداری است و اعضای پارلمان محلی باید کسی را برای سکانداری مدیریت شهری برگزینند که حائز شرایط قانونی برای این پست باشد.
آقازاده ادامه داد: انتخاب شورای اسلامی کلانشهر اراک اکنون حائز شرایط قانونی نیست وباید با گزینش فرد واجد شرایط از وقت کشی جلوگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی کلانشهر اراک باید در انتخاب بعدی شهردار با گزینش فرد قوی و واجد شرایط این موضوع را جبران کند و در انتخاب افراد نظر مردم را مبنی بر اینکه چه کسی می تواند مشکلات شهر را برطرف کند مورد نظر قرار دهد.
استاندار مرکزی گفت: استانداری این استان همواره شورای اسلامی کلانشهر اراک را مورد حمایت قرار داده و نقد های انجام شده در راستای دفاع از مردم و رفع مشکلات این کلانشهر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 320 هزار تن گندم مازاد نیاز کشاورزان در سال زراعی 96-97 از گندمکاران استان خریداری شده است.
«مجید آنجفی» افزود: با اقدام های انجام شده استان مرکزی با تولید گندم کمتر از یک درصد سن زدگی در سال جاری به عنوان یکی از استان های برتر تولید محصول استراتژیک گندم با کیفیت بالا معرفی شد.
وی ادامه داد: 360 هزار تن گندم در ابتدای سال جاری در سیلوهای استان مرکزی وجود داشت که با خرید محصول گندمکاران استان این ذخیره به 700 هزار تن افزایش و مازاد مصرف تولیدات این استان به 12 استان کشور ارسال شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکهزار و 800 تن کلزا سال گذشته از کشاورزان این استان خریداری شد که میزان خرید این محصولات در سال جاری به سه هزار تن افزایش یافته است.
آنجفی افزود: 60 هزار تن گوشت مرغ سالانه در استان مرکزی تولید می شود که 60 درصد این تولید در استان مصرف و بقیه به سایر استان های کشور ارسال می شود.
وی گفت: 2 هزار تن برنج وارداتی، 824 تن گوشت قرمز، 950 مرغ و 220 تن گوشت گرم امسال در راستای تنظیم بازار در سطح استان مرکزی توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: 28 هزار تن ذخیره نهاده در استان وجود داشته و اکنون هیچگونه مشکلی در تامین نهاده های مورد نیاز دامداران وجود ندارد.
مدیرفرودگاه اراک نیز در این نشست گفت: مجوز استقرار شرکت آراز در این فرودگاه صادر شده و قرار است تا چند ماه آینده هواپیماهای این شرکت به کشور وارد شوند.
«رحیم حسین نسب» افزود: اختصاص فضای آموزشی، راه اندازی مرکز آموزش خدمات زمینی هوانوردی از اسفند ماه امسال و کسب اعتبار پنج و نیم میلیارد تومان برای بهسازی ترمینال از جمله اقدام های این مدیریت در چند سال اخیر بوده است.
وی با یادآوری راه انداز پرواز تهران- اراک گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که استفاده شرکت ها از این پروازها تداوم داشته و می طلبد که با حمایت مسئولان از این خط پروازی زمینه تداوم آن در استان فراهم شود.
مدیرفرودگاه اراک خاطر نشان کرد: خط پرواز تهران- اراک حاصل تلاش 2 ساله مسئولان استان مرکزی است.
در پایان این نشست با حضور نماینده ولی فقیه و استانداری مرکزی از خدمات «داود تاجران» شهردار سابق کلانشهر اراک تقدیر شد.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش، 795 روستای دارای دهیاری و بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن بیش از یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.