«قاسم خان بابایی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بیمارستانی اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین اعتبار برای تکمیل این بیمارستان به بودجه عمومی کشور بستگی دارد.
وی اظهار داشت: ساخت و ساز طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک به پایان رسیده است و اکنون مراحل نهایی تکمیل پیگیری می شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با راه اندازی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک درآمدزایی مناسبی نصیب دانشگاه خواهد شد.
خان بابایی افزود: تامین تجهیزات، اجرای طرح تحول سلامت و تامین نیروی درمانی از جمله حمایت هایی است که وزارت بهداشت و درمان از طرح های درمانی دارد.
وی اظهار داشت: اراک به عنوان مرکز استان با جمعیتی قابل توجه به مردم دیگر شهرستان ها نیز خدمات درمانی ارایه می کند بنابراین باید ابعاد درمانی و زیرساختی مناسبی برای ارایه خدمات در آن فراهم باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قالب زیرساخت های بیمارستانی اراک قدیمی است و راه اندازی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) برای این کلانشهر ضروری است.
خان بابایی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک که با حمایت خیران راه اندازی شده است که در مجموعه درمانی طالقانی نیز باید از ظرفیت خیران استفاده شود.
مطالعات و عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر (عج)اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی، درمانی و اورژانس از سال 87 آغاز شده که در زمان دولت قبل با وقفه طولانی در ساخت مواجه بود.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیردولتی فعالیت دارند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.