«سعیدرضا شاه محمدی» روز سه شنبه در حاشیه نشست شواری مهارت خمین در گفت وگو با ایرنا افزود: تعهد امسال مهارت آموزی در بخش دولتی 2 میلیون و 700 هزار نفر ساعت بود که در 9 ماه اخیر بیش از 100 درصد معادل 2 میلیون و 900 هزار نفر ساعت آموزش مهارت ارایه شده است.
وی ادامه داد: استقبال از مهارت آموزی در استان در طول 10 سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بی سابقه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: تعهد امسال مهارت آموزی این استان در بخش آزاد 2 میلیون و 200 هزار نفر ساعت است که امسال یک میلیون و 900 هزار نفر ساعت آن محقق شده و امید می رود که تا پایان سال جاری تعهد تکلیفی محقق شود.
شاه محمدی ادامه داد: تعامل خوبی با دانشگاه ها و بخش صنعت برقرار شده و چهار مرکز در جوار دانشگاهی راه اندازی شده تا آموزش های مهارتی در جوار دانشگاه ها به دانشجویان ارایه شود.
وی بیان کرد: 13 مرکز آموزشی نیز در جوار صنایع مهم این استان بر پا شده است تا مهارت آموزان در قالب این طرح در محیط واقعی کار تجربه عملی کسب کنند.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ها آشنایی با محیط کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروهای مستعد و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در شورای مهارت خمین گفت: نداشتن مهارت و بی توجهی به آموزش های غیر رسمی مهمترین علت بیکاری است.
شاه محمدی افزود: فرهنگ تبدیل دانایی به مهارت باید نهادینه شود در غیر این صورت مشکل بیکاری حل نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: شازند با وجود توانمندی اقتصادی و صنعتی، دارای بالاترین نرخ بیکاری در استان مرکزی است و نداشتن مهارت مهمترین مشکل بیکاری در این منطقه است.
شاه محمدی تاکید کرد: شورای مهارت در استان با هدف حرفه آموزی مستمر و افزایش سطح توانمندی فراگیران در همه مناطق تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: نیازسنجی مهارت در این شوراها با توجه به داشته ها و ظرفیت های هر منطقه ای مورد بررسی قرار می گیرد تا ارایه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایتگری شود.
شاه محمدی گفت: این شورا، به توسعه اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی در سطح استان کمک می کند.
وی افزود: نهضت مهارت آموزی و برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، توسط فنی و حرفه ای در حال اجرا است .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: ارایه آموزش های مهارتی براساس نیاز صنایع و به ویژه بنگاه های کوچک و بر اساس توانمندی های کشاورزی هر منطقه ای از برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای و شورای مهارت است.
شاه محمدی گفت: همه مراکز فنی وحرفه ای آمادگی دارند تا نیاز آموزشی واحدهای تولیدی، صنعتی و حتی اصناف را با برگزاری دوره های مهارت آموزی برطرف کند.
وی عنوان کرد: طرح ایران مهارت و کارورزی از طرح های خوب اجرایی استان است که با همکاری فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: امید می رود که اجرای این طرح ها با دوره های مهارت آموزی در مراکز دولتی و آزاد در جوار دانشگاه ها، سکونتگاه های غیر رسمی، پادگان ها، زندان ها، ندامتگاه ها و کمپ های ماده 15 و 16 معضل بیکاری هر منطقه ای در استان رفع شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که نرخ بیکاری بالایی دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.