به گزارش ایرنا، «محمد جعفری» روز هشتمین همایش معلمان تربیت بدنی و تقدیر از دانش آموزان مدال آور در مسابقات ورزشی کشوری در اراک، افزود: سه هزار فضای آموزشی سرپوشیده آموزش و پرورش در کشور وجود دارد و افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان با بهره گیری از طرح های مختلف در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وی ادامه داد: ایجاد کلاس درس تربیت بدنی با اولویت مدارس ابتدایی دختران از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سرانه کشوری بوده و اجرای این طرح به صورت نمونه با همکاری نوسازی مدارس در تهران کلید خورده است.
مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایجاد سالن های کوچک به عنوان کلاس درس تربیت بدنی در مدارس از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می شود.
جعفری خاطرنشان کرد: استان مرکزی با دارا بودن یک متر مربع سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده مقام نخست این شاخص را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: معلم تربیت بدنی، فضا و تجهیزات سه شاخص اصلی برای برگزاری کلاس تربیت بدنی در آموزش و پرورش است.
مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: 36 هزار معلم تربیت بدنی متخصص در آموزش و پرورش کشور فعالیت دارند که با توجه به افزایش سرفصل ساعت درس تربیت بدنی در پایه یازدهم و دوازدهم و برای جلوگیری از کمبود معلم در این حوزه مجوز بهره گیری از 50 هزار نیروی حق التدریس نیز اخذ شده است.
جعفری، از اجرای طرح دست نامه تربیت بدنی در استان ها خبر داد و گفت: این طرح در مدارسی که از معلم تربیت بدنی متخصص محروم هستند با انجام آموزش های لازم کار تربیت بدنی انجام می شود.
وی ادامه داد: ایجاد شادابی، بهبود فرهنگ سلامتی و ورزش در بین اولیای دانش آموزان و مدرسه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح درکشور است.
مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های المپیاد مدرسه ای، طرح حیاط پویا، فعالیت های ورزشی برون مدرسه ای و نرمش صبحگاهی ار جمله برنامه های این اداره کل برای افزایش سرانه فعالیت های ورزشی در مدارس است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.