به گزار ایرنا، آرزوها جنس های مختلفی دارد یکی آرزو داشتن خانه، دیگری آرزو داشتن فرزند و برخی هم به دست آوردن شغل مناسب را آرزو خود می دانند، اما اینکه فردی آروز داشته باشد مثل همه مردم بنشیند و از سلامتی خود احساس آسودگی کند برای هرکسی عجیب است.
پای سخن این دختر نشستیم تا از آروزیش و علت ناتوانی در زندگی بیشتر مطلع شویم
س: خود را بیشتر معرفی کنید و برای خوانندگان ما بگویید از چه سالی به بیماری مبتلا شدید؟
ج: «منصوره امانی» هستم و 28 سال سن دارم و دومین فرزند خانواده هستم و با هنگام گرفتن دیپلم بود که امکان نشستن را از دست دادم.
س: تاکنون برای درمان چه اقداماتی کرده اید؟
ج: در اراک پزشکان از درمانم عاجز شدند و در تهران به پزشک های متعدد مراجعه داشتم و چندبار جراحی در گردن، لگن و دست را انجام دادم که نتایج کم اثری داشته است و پزشکان انجام پروتز را در شرایط فعلی برایم توصیه نمی کنند و در پیگیری های متعدد، استفاده از خون بندناف را راهکار درمانم اعلام کرده اند.
پزشکان می گویند در صورت عمل جراحی و استفاده از خون بندناف 50 درصد احتمال دارد توانایی نشستن پیدا کنم که هزینه آن 300 میلیون ریال است.
در آخرین عمل جراحی ستون فقرات بعد از 6 ماه پای چپم کوتاه شد و حرکت را برایم سخت تر شده است و با انحنای ستون فقرات قفسه سینه ام به سمت جلو کشیده شده است.
برای تکمیل این مصاحبه به سراغ متخصص جراحی استخوان و مفاصل رفتیم تا در خصوص این بیماری کسب اطلاع کنیم. دکتر «علیرضا امانی» می گوید: این بیمار به «اسکولیوز» یعنی ' خمیدگی یک طرفه ستون فقرات' مبتلا شده است و چون لگن حرکت ندارد، ستون فقرات دچار انحنا شده است.
وی ادامه داد: انحراف ستون فقرات براثر بیماری ایجاد شده است و مفاصل ورم کرده و با رسوب کلسیم در استخوان ها، بیمار دچار محدودیت حرکتی شده است.
دکتر امانی بیان کرد: در مرحله اول باید انحراف ستون فقرات مداوا شود تا امکان حرکت مختصر برای بیمار فراهم گردد.
به گفته این متخصص جراحی استخوان و مفاصل، این بیماری، ضایعه ای در ستون فقرات است که در برخی بیماران ناهنجاری های مادرزادی آن را تشدید می کند و در ظاهر بیمار، شانه ها بالا و پایین قرار دارند که با ادامه این روند بیمار در قفسه سینه هم احساس ناراحتی می کند.
وی در خصوص روند درمانی این بیمار اراکی بیان کرد:لازم است برای رسیدن به فرآیند درمان، آزمایش های جدید انجام و مراقبت های پزشکی جدیدی انجام شود.
منصوره امانی متولد 1369 با 28 سال سن سایه پدر را برسرندارد و در پنج سال اخیر زیر پوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان مرکزی قرار گرفته و از محل مستمری و یارانه امرار معاش می کند و نیازمند حمایت خیران است.
کلانشهر اراک در استان مرکزی بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.