به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه،‌ دکتر «هادی محنتی» اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر(9 ماه) سه هزار و 324 مورد زایمان در بیمارستان های شهرستان ساوه انجام شد.
وی افزود: یک هزار و 996 مورد از این زایمان ها به روش طبیعی بوده که 995 مورد آن در مراکز زیر پوشش این دانشکده به صورت رایگان انجام شد.
به گفته معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه،‌ شمار موارد سزارین ها در مدت یاد شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر پنج درصد کاهش دارد.
وی در مورد ارائه آموزش های رایگان، گفت: در این مدت به 308 مادر باردار آموزش ارائه شد و برنامه ترویج زایمان طبیعی با هدف تقویت سلامت مادر و نوزاد از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های زیر پوشش این دانشکده عملیاتی شد.
دکتر محنتی، بهسازی بلوک های زایمان، راه اندازی هشت باب اتاق های تک نفره زایمان، فراهم سازی روش های کاهش درد زایمان دارویی و غیر دارویی، توانمندسازی مادران باردار و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان را از اقدامات انجام شده در برنامه طرح تحول سلامت این دانشکده عنوان کرد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر، حدود 500 تخت بیمارستانی وجود دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.