به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت خمین گفت: گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی نشانگر ریشه های عمیق اعتقادی و مقبولیت آن است.
حجت الاسلام «مجید امیدیان» افزود: آیین های دهه فجر و چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی باید مردم محور و با مشارکت گسترده آحاد جامعه برگزار شود تا یاس و ناامیدی دشمنان را دوچندان کند.
وی افزود: برگزاری با شکوه آیین های دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی نشاط را در جامعه می گسترد و راه سوء استفاده های دشمن را سد می کند.
خطیب جمعه خمین دربخش دیگری از سخنانش به هفدهم دی و سالروز فرمان کشف حجاب به فرمان رضاخان اشاره کرد و افزود: استعمارگران برای اینکه بتوانند به اهداف پلید خود برسند مردم را از آموزه های دینی دور می کردند.
حجت الاسلام امیدیان افزود: فلسفه کشف حجاب در ایران از زمان ناصرالدین با تشکیل مجمع کشف حجاب مطرح شد و رضا شاه پهلوی نیز به عنوان نوکر استکبار ملزم به اجرای نسخه اربابانش شد.
وی گفت: عفاف و حجاب در فرهنگ غنی ایران ریشه عمیق دارد و در نظام جمهوری اسلامی تقویت و متجلی شده است.

***امام جمعه ساوه: انقلاب اسلامی سرمایه سترگ پشتوانه مردمی را دارد
امام جمعه ساوه گفت: انقلاب اسلامی سرمایه سترگ پشتوانه مردمی را دارد که در بین انقلاب های مختلف نظیر ندارد.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه با یادآوری سالروز کشف حجاب در 17 دی سال 1314 توسط رضاخان، افزود: این طرح با هدف به فساد کشاندن جامعه و پیشبرد اهداف استعمار بود که با پیروزی انقلاب دیدگاه مردم از حجاب بار دیگر نمایان شد.
وی توضیح داد: توطئه دشمنان در تبلیغات سوء علیه حجاب در جامعه محکوم به شکست است.
امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: طرح کشف حجاب توسط رضاخان در ظاهر با شعار آزادی زنان اما در واقع برای ایجاد فساد در میان این قشر جامعه و پیاده کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی استکبار بود.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: حجاب حکم مسلم قرآن در آیه 31 سوره نور است و هرگز با تمدن بشری منافاتی ندارد.
وی همچنین به سالروز قتل امیرکبیر (20 دی ماه) اشاره کرد و افزود: امیرکبیر شخصیتی فهیم و دلسوز با شاخص هایی مانند صداقت، قانونگرایی و فساد ناپذیری غیرقابل انکار و از مدفعان سرسخت استقلال ایران در تاریخ است.
خطیب جمعه ساوه با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری و حضور در صحنه ملت، گفت: دشمنان با همه توان به میدان آمده اند تا با تبلیغات سوء، تشویق به اغتشاش، شایعه پراکنی، تفرقه افکنی و اتهام زنی به نظام اسلامی ضربه بزنند و این نیرنگ در سایه بصیرت و همراهی مردم بی اثر می شود.
حجت الاسلام ابراهیمیافزود: نظام با پشتوانه مردم همیشه مقتدر و عزتمند بوده است و میطلبد که مسئولان نیز باید برای رفع مشکلات اقتصادی و مهار گرانی، تورم و بیکاری گام های استوارتری بردارند.
وی از دستگاه قضایی خواست که نسبت به مسئله طرح پسماندشهر ساوه با اقتدار ورود کند و تامین آب آن همچنین برخی پیامدها در محیط زیست با دقت کاویده شود.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
/7277/6013/6539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.