به گزارش ایرنا، «اصغر نورالله زاده» عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از اهداف اصلی دولت توجه به کسب و کار در مناطق روستایی و عشایری است که سهم اعتبار این مناطق از محل بانک ها و موسسات عامل 30 هزار میلیارد ریال و سهم صندوق توسعه ملی نیز 30 هزار میلیارد ریال تعیین شده است.
وی بیان کرد: 50 درصد منابع بانک ها و موسسات عامل در اجرای این طرح به بانک کشاورزی اختصاص یافت و 50 درصد دیگر به بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به طور مساوی تخصیص شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور ادامه داد: بیشترین شمار طرح ها با توجه به ماهیت کاری این صندوق و هدفگذاری کسب و کارهای خرد و کوچک در بین موسسات عامل به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.
نورالله زاده اظهار داشت: 32 هزار طرح اشتغال روستایی تاکنون به صندوق کارآفرینی امید کشور با رقم 10 هزار میلیارد ریال معرفی شده که تا پایان آذرماه امسال 21 هزار و 750 طرح با رقم 12 هزار و 500 ریال در این صندوق به تصویب رسیده است.
وی عنوان کرد: 20 هزار و 150 طرح اشتغال روستایی با رقم 10 هزار و 50 میلیارد ریال تاکنون در صندوق کارآفرینی امید کشور عقد قرارداد شده که تسهیلات 19 هزار و 750 طرح با رقم 9 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: بالاترین حجم پرداخت تسهیلات در بین موسسات مالی عامل این طرح به لحاظ تعداد مربوط به این صندوق است و با پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال روستایی توسط این صندوق زمینه ایجاد 52 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
نورالله زاده تصریح کرد: سالانه این صندوق حدود 70 هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات مختلف ایجاد می کند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری نیز محقق شود.
وی عنوان کرد: طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است و تلاش ها زیادی برای تصویب آن در کمیته فنی به کار گرفته شده و در راستای اجرای این طرح 300 روستا در کشور هدفگذاری شده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: این صندوق تفاهم نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان ها در حمایت از اقشار آسیب پذیر مرتبط با این نهاد ها دارد و در این راستا تسهیلات را یا به افراد بهبود یافته، زندانیان آزاد شده و یا کارفرمایانی که بهبود یافتگان و افراد آزاد شده از زندان را به کار گیرند پرداخت می کند.
نورالله زاده بیان کرد: این صندوق در حوزه حمایت از برندسازی نیز تلاش های زیادی دارد و در این راستا اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف به ویژه برای کسب و کارهای خانگی می کند.
وی یادآور شد: 2 جشنواره ترشی ها در شهرستان بیجار و جشنواره رودزی و سورن دوزی در گنبد در یک ماه گذشته برگزار شده و جشنواره گل نرگس نیز هفته آینده در ایلام برگزار می شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور ادامه داد: برند سازی در کارهای فردی دشوار است اما در کارهای گروهی و مشترک سهل و موفق تر است.
نورالله زاده عنوان کرد: استان مرکزی بر اساس گزارش ها دریافتی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در زمره استان های پیشتاز است و در گروه اول قرار دارد.
وی گفت: استان مرکزی در کریدور حمل و نقل کشور قرار دارد و مسیر مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب است و مذاکراتی صورت گرفته تا در جاده های این استان کسب و کارهای سیار ساماندهی شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: محصولات عمده ای در استان مرکزی تولید می شود اما به شیوه سنتی و ابتدایی در بین راه به فروش می رسد که اگر ساماندهی شود اتاقک های ویژه ای در طول جاده ها برای فروش این محصولات ایجاد می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این صندوق امسال از محل منابع داخلی هشت طرح با رقم چهار میلیارد و 130 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، 34 طرح با رقم 11میلیارد و 850 میلیون ریال در بخش صنعت و 79 طرح با رقم 41 میلیارد و 305 میلیون ریال در بخش خدمات پرداخت شده است.
سید «عمادالدین هزاوه ای» افزود: از محل منابع توسعه ملی نیز 58 طرح با رقم 6 میلیارد و 900 میلیون ریال در بخش کشاورزی، 130 طرح با رقم 88 میلیارد و 340 میلیون ریال در بخش صنعت و 25 طرح با رقم 22 میلیارد و 700 میلیون ریال در بخش خدمات پرداخت شده است.
وی بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات، 795 فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به یکهزار فرصت شغلی افزایش یابد.
400 صندوق کارآفرینی امید در کشور فعالیت دارد و این صندوق به جزء شهرستان خنداب در سایر شهرستان های استان مرکزی نیز فعال است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.