«عابد حقدادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سالن ورزشی یکهزارنفری شهرستان خمین، سالن های ورزشی داودآباد، تقلیدآباد زرندیه، فرنق خمین، قره چای از مهمترین طرح های ورزشی استان مرکزی است که آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی زمین چمن خنداب، زمین چمن مصنوعی داودآباد، زمین مینی فوتبال در روستای رباط میل اراک، بازرجان تفرش، امیرآباد فراهان و لوزدر شازند نیز پایان یافته و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی همه این طرح ها از اواخر دهه 80 آغاز شده بود که با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی برای تکمیل آن ها و پیوستن به فضای ورزشی استان تخصیص شد.
حقدادی بیان کرد: تکمیل 40 طرح ورزشی نیمه کار از سال گذشته در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی قرار گرفت که امسال 12 طرح تکمیل و بقیه نیز تا پایان سال مالی سال 1398به پایان می رسد.
وی ادامه داد: تکمیل طرح های ورزشی نیمه کاره استان مرکزی بر اساس اولویت بندی انتخاب شده اند و اعتبار مورد نیاز آن ها حدود 700 میلیارد ریال برآورد می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: استخر آشتیان، سالن وزنه برداری اراک، سالن 2 هزار نفری اراک، سالن های خنداب و کمیجان، استخر شازند، خوابگاه خمین، کف پوش سالن های امام خمینی(ره) تفرش، کلاوه شازند، سالن شهدای دلیجان، زمین چمن خمین، محلات و استخر شهدای پنجم مرداد اراک نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در سال جاری بازسازی شده اند.
حقدادی افزود: با بهره برداری از طرح های نیمه کاره ورزشی بیش از 28 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان مرکزی اضافه می شود و سرانه ورزشی هر فرد نیز به 90 سانتیمتر می رسد.
بیش از 75 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر 47 هیات ورزشی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.