به گزارش ایرنا، «سید علی آقازاده» شامگاه چهارشنبه در نشستی با هدف بررسی مشکلات حوزه های کارگری و صنایع در خانه کارگر ساوه افزود: میزان بدهکاری ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان استان مرکزی ،افزون بر 6 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: همه اهتمام و عزم دولت تدبیر و امید بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بخش های کارگری و اقتصادی کشور مبتنی است و پیگیری موضوع مطالبات وصول نشده قطعه سازان نیز در دستور کار مدیریت ارشد استان مرکزی قرار دارد.
آقازاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو که در آینده نزدیک در تهران برگزار خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که در این نمایشگاه با رایزنی هایی که با پیگیری نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مسئولان سایپا و ایران خودرو انجام خواهد شد، دست کم نیمی از این مطالبات وصول و به حساب قطعه سازان استان مرکزی واریز شود.
وی افزود: با همراهی وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی مطالبه حق قطعه سازان از شرکت های خودروساز دنبال می شود چرا که این وصولی ضمن کمک به کاهش مشکل نقدینگی، از ایجاد شرایط بحرانی در واحدهای تولید قطعه جلوگیری می کند.
استاندار مرکزی همچنین از مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین نقدینگی لازم برای تهیه ارز و مواد اولیه قطعه سازان خبر داد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران شاغل در واحدهای صنعتی شد.
«محمد رضا منصوری» افزود: نباید اجازه داد که حقوق معوقه کارگران افزایش یابد زیرا تاخیر بیش از حد در پرداخت حقوق کارگران سبب ایجاد شرایط ناگوار بر معیشت خانواده های این قشر زحمتکش می شود.
وی اظهار داشت: رفع مشکل کارگران نیازمند همت همه مسئولان و جدیت دستگاه های مرتبط است.
منصوری افزود: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی را می توان با اراده مدیران استانی و بخشی دیگر نیز در با پیگیری در سطح ملی برطرف کرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز در سخنانی گفت: تلاش مدیران ارشد استان مرکزی شرایط بحرانی هپکو را تغییر داد و به زودی رونق تولید و اشتغال پایدار در این واحد قدیمی و ریشه دار جان دوباره ای می گیرد.
« داوود میرزایی» افزود: پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان فعال در حوزه ساوه و زرندیه سبب شده تا فشار مضاعفی به این واحدهای تولیدی و کارگران شاغل در آن ها وارد آید.
وی ادامه داد: اکنون حدود سه هزار نفر در ساوه و زرندیه بیمه بیکاری دریافت می کنند و ووصول نشدن مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی بر حجم میزان پرداخت های بیمه بیکاری تامین اجتماعی خواهد افزود.
میرزایی ادامه داد: تخصیص اعتبار لازم برای بهره مندی بازنشستگان از سهمیه تسهیلات با کارمزد مناسب در حوزه پیگیری تنگناهای معیشتی و بهداشتی امری ضروری است.
شهرستان ساوه با 550 کارخانه در قالب چهار شهر و ناحیه صنعتی ظرفیت اشتغال حدود 49 هزار کارگر را دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.