« علیرضا ایزدی » روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با فرماندار تفرش افزود: شهرستانی مانند تفرش به واسطه وضعیت جغرافیایی خاص می تواند در حوزه خدمات سرمایه گذاری موفق عمل کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر راس منشور خدمات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه به صنعت گردشگری است که با توجه به ظرفیت های قابل توجه در تفرش، می تواند نقطه طلایی و ثروت زای این شهرستان باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سازمان میراث فرهنگی نیز در این راستا از سرمایه گذاران حمایت می کند و معتقد است در شرایط فعلی کشور، این سرمایه گذاران هستند که در نوک پیکان جهاد اقتصادی قرار دارند.
ایزدی افزود: توجه به برندسازی در بسیاری از شهرهای کشور رواج یافته است تا تک جاذبه ای تاریخی، طبیعی و یا حتی مدرن را به موتور اقتصادی آن جامعه تبدیل شود اما تفرش خود برند ساز است و تنها به معرفی و تبلیغات احتیاج دارد.
وی اظهار داشت: مفاخر نامدار، تاریخ سترگ، طبیعت بکر و جغرافیای کم نظیر این شهرستان، چهار برندی هستند که باید به پویایی اجتماعی و اقتصادی و تولید ثروت شهرستان کمک کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در خصوص واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: این آمادگی وجود دارد که در چارچوب قوانین، دست بخش خصوصی در به کارگیری بناهای تاریخی باز باشد.
ایزدی افزود: محوطه اطراف مسجد 6 ناو تفرش توان ساخت بناهای تجاری جدید را ندارد و مهمترین اولویت در این مجموعه حفظ اصل و کاربری های فرعی آن است.
وی اظهار داشت: اگر گردشگری تفرش تقویت شود و گردشگران در این شهرستان رفت و آمد داشته باشند، درآمد زایی موجود در شهر، خود بهترین حامی و متولی حفظ بناها خواهد بود.
تفرش خاستگاه 22 پدر علمی و 500 دانشمند و نخبه کشور است که هر یک نقشی بی بدیل در روند وآبادانی ایران داشته اند و پرچم علم و ادب ایران زمین با نام و فعالیت آنان گره خورده است.
شهرستان تفرش به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمعیت بیش از 24 هزار نفر در 85 کیلومتری شمال شرق مرکز استان و همچنین 200 کیلومتری پایتخت واقع شده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.