«محمدرضا فراهانی» روز دوشنبه در نشست تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت 6 و 2 دهم درصد تولید ناخالص ملی به حوزه درمان اختصاص می یافت و این شاخص اکنون به هشت درصد رسیده است.
وی اظهار داشت: خدمات درمانی باید در حد کشورهای منطقه بهبود یابد و با اجرایی شدن برنامه تحول نظام سلامت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی رشد قابل قبولی داشته است.
معاون فرهنگی و دانشجویی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی از موفقیت های دولت تدبیر و امید است که با برنامه تحول نظام سلامت کسب شده است.
فراهانی افزود: در این برنامه فرصت برابر به منظور بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور فراهم شد و کاهش پرداختی از جیب مردم از 60 درصد به 40 درصد با تامین زیرساخت های درمانی محقق شد.
وی اظهار داشت: حوزه سلامت از بخش های مهمی است که دولت دوازدهم به آن توجه دارد، هرچند اکنون چالش هاییبرای تامین منابع حوزه سلامت وجود دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی به ناحق عنوان «پول پاشی» در حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند که ظلم به این حوزه است چرا که در سایه مدیریت صحیح منابع موفقیت های ماندگار در سال های اخیر حاصل شده است.
فراهانی افزود: تزریق منابع در قالب برنامه تحول سلامت حق مردم بود و این روند باید تداوم داشته باشد تا شاخص های بهداشتی و درمانی و سطح دسترسی به خدمات و کیفیت آن بهبود یابد.
وی اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان از حساسیت زیادی برخوردار است و هر حادثه کوچک در کانون توجه است و نیاز است که راهبردهای پیشگیری محور روز به روز تقویت شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارنامه حوزه سلامت کشور و استان مرکزی در 40 سال حیات انقلاب اسلامی درخشان است و این درحالی است که در گذشته پزشکان از پاکستان، هند و تایلند مردم کشور ما را معاینه می کردند اما، سطح پزشکی ایران در دنیا و منطقه افزایش یافته و این توازن معکوس شده است و بیماران برای درمان به کشور ما وارد می شوند تا از دانش متخصصان ایرانی برای درمان بهره مند شوند.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان عملکرد مطلوبی در سال های اخیر داشته و مدیریت هدفمند و مقتدر سرمایه این مجموعه بوده است.
سید« علی آقازاده » افزود: مدیریت دراین مجموعه عملکرد قابل دفاعی در توسعه فضای بهداشتی و درمانی، توسعه نیروانسانی، کادرسازی و خانه های بهداشت روستایی داشته است.
وی اظهار داشت: توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک شاه بیت تلاش مدیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است که به مراحل پایانی نزدیک شده و با 500 میلیارد ریال تسهیلات بانک ملت، روند عملیات اجرایی سرعت بیشتری می گیرد.
استاندار مرکزی گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز با عمل به تعهد و تزریق 500 میلیارد ریال اعتبار در سال 98 باید بهره برداری از مجموعه جدید بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را ممکن می کند.
آقازاده افزود: با راه اندازی طرح توسعه در این بیمارستان سرانه ارایه خدمات استان مرکزی با میانگین کشوری همسان می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: فعالیت در حوزه بهداشت و درمان با برنامه ریزی منسجم و هدفمند و توجه به کیفیت مورد اهتمام این مجموعه قرار دارد.
دکتر «محمد جمالیان» افزود: توجه به حوزه پژوهش و تقویت اتاق فکر درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی از اهداف جدی است که دنبال می شود.
وی ، بهبود شرایط خوابگاه های دانشجویی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نظارت بر مراکز درمانی، تامین نیروهای متخصص در شهرستان ها را از جمله برنامه های خود در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد.
در این نشست دکتر محمد جمالیان به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی و از خدمات دکتر حسن طاهر احمدی تقدیر شد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یکهزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیردولتی فعالیت دارند.

6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.