«حسین خنیفر» روز شنبه در آیین یکصدمین سال تاسیس دانشگاه تربیت معلم در ایران افزود: اکنون 70 هزار دانشجو در 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان در 31 استان کشور به تحصیل اشتغال دارند که بیش از 50 درصد این افراد در سال تحصیلی جاری جذب شده اند.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده وزارت آموزش و پرورش در سال های آینده با کمبود 130 هزار معلم مواجه است که با جذب این فرهنگیان و تدبیرهایی که انجام شده این مشکل برطرف تا حدودی برطرف می شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان یاد آور شد: 400 مرکز تربیت معلم در ابتدای انقلاب در کشور وجود داشت که 100 هزار معلم در این مراکز به تحصیل اشتغال داشتند که تعداد این دانشگاه ها با ایجاد انقلاب فرهنگی و تعطیلی 302 مورد به 98 مرکز و پردیس کاهش یافته است.
خنیفر یاد آور شد: دانشگاه فرهنگیان سال 90 در کشور راه اندازی و 21 هزار دانشجو در سال تحصیلی 91 جذب این دانشگاه شدند.
وی ادامه داد: تعداد این دانشجویان در سال 92 به 16 هزار، سال 93 به 11 هزار و سال 95 به هفت هزار دانشجو کاهش یافت که این کاهش کمبود 78 هزار معلم در سال تحصیلی جاری برای آموزش و پرورش را به همراه داشت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان از تصویب ایجاد سه رشته جدید در شورای عالی آموزش و پرورش در این دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد رشته مدیریت آموزشی، مدیریت آموزشگاهی و رشته سند تحول بنیادین در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
خنیفر، اجرای طرح جامعه تربیت معلم با عنوان 100-31 را از دیگر برنامه های دانشگاه فرهنگیان کشور دانست و افزود: در این طرح 100 هکتار دانشگاه تربیت معلم در 31 استان کشور با 2 بخش خواهران و برادران با چشم انداز یکصد ساله در کشور ایجاد می شود.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران به جزیره امنی برای تحصیل علم و دانش دانشجویان و دانش آموحتگان مراکز آموزش عالی کشور تبدیل شده است.
سید «علی آقازاده» افزود: جمهوری اسلامی ایران در برابر ایجاد این امنیت از دانشجویان و دانش آموختگان مراکز عالی انتظار دارد علاوه بر پرسشگری در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، تحلیل گر نیز بوده و مسئولان نیز باید در چارچوب قانون پاسخ گوی مطالبات به حق این افراد باشند.
وی ادامه داد: دانشجویان و دانشگاهیان یکی از ظرفیت ها مهم توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می رود و بهره گیری از این ظرفیت ها از مهمترین راهکارهای رشد و شکوفایی کشور است.
استاندار مرکزی بیان کرد: تحصیل علم و دانش و به کارگیری آن در جامعه از مهمترین وظایف دانشجویان بوده و دولت وظیفه دارد با حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال و کار را برای دانش آموختگان مراکز آموزش عالی فراهم کند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی هدفمند است که در بین دانش آموختگان این دانشگاه پس از تحصیل دغدغه اشتغال وجود ندارد.
«علی ابراهیمی» افزود: حوزه و دانشگاه باید به صورت منسجم و تعامل بیشتر هیات های علمی زمینه ساز اعتلای علمی و فرهنگی کشور باشند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه هایی است که بدون هدف گسترش نیافته است و توجه به آموزش دانشجویان متناسب با رشته شغلی مورد توجه قرار گرفته است.
ابراهیمی افزود: برای افزایش هرچه بیشتر کیفیت آموزشی در کشور در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است که کادر مورد نیاز آموزش و پرورش از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین شود.
در پایان این آیین از تابلوی یکصدمین سال ایجاد دانشگاه تربیت معلم ایران در اراک رونمایی شد.
اکنون 475 دانشجو و 399 مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.