به گزار ش ایرنا، امام جمعه خمین گفت: دشمن با طرح ریزی وقایع سال 88 ، به دنبال سست کردن پایه های اصلی نظام بود و این ملت بار دیگر در حماسه 9 دی تا پای جان از ارزش های نظام و انقلاب صیانت کردند.
حجت الاسلام سید « علی حسینی پور» افزود: وقایع سال 88 در کشور در طول سال های پیشین، توسط دشمن برنامه ریزی شده بود .
وی ادامه داد: دشمنان نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انواع توطئه ها را به کار گرفتند و با تمام توان به میدان آمدند اما تاکنون نتوانستند به اهداف خود برسند و به اقتدار ایران در سطح بین المللی خدشه ای وارد کنند.
امام جمعه خمین اظهار داشت: توطئه ها و دسیسه های دشمنان در سال 88 با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشیاری ملت ایران، به حماسه بزرگی در 9 دی تبدیل شد.
وی تاکید کرد: ایمان، اتحاد و بصیرت از مهمترین شاخصه های حماسه ماندگار 9 دی است که حضور گسترده مردم در سراسر کشور، اقتدار نظام و انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت ایران را به رخ جهان کشید.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال 98 باید برای رفع بیکاری راهکاری مناسب پیدا کنند.
حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک و زودبازده به ویژه در مناطق روستایی باعث اشتغال بسیاری از جوانان می شود.
امام جمعه خمین با اشاره به حادثه واژگون شدن اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: در این حادثه دلخراش تعدادی از دانشجویان جان خود را از دست دادند و خانواده های بسیاری عزادار شدند.
وی با اشاره به ارتحال آیت الله سید« محمود هاشمی شاهرودی» گفت: ایشان عالم فرزانه ومورد احتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند.

*** خطیب جمعه ساوه: حماسه 9 دی حرکت عظیم مردم در دفاع از نظام و ولایت فقیه بود
امام جمعه ساوه گفت: ملت با اتحاد و انسجام انقلابی و درک توطئه های دشمنان و بدخواهان، در حماسه 9 دی از حریم نظام اسلامی و ولایت فقیه دفاع کردند.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» اظهار داشت: توطئه های دشمنان در سال 88 با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت انقلابی ناکام ماند.
وی اظهار داشت: این حرکت بزرگ مردمی نشان داد که برخلاف تصور دشمنان، رهبر انقلاب تنها نیست و پشتوانه مردم انقلابی را به همراه دارد بنابراین گرامیداشت سالروز این حماسه سبب بصیرت افزایی ملت است.
وی همچنین به نامه تاریخی امام خمینی (ره) خطاب به میخائیل گورباچف اشاره کرد و گفت: آن نامه نشان از بینش والای امام داشت و بر خلاف عده ای که فکر می کردند دوران انقلابی گری به پایان رسیده، سرآغاز برگ جدیدی از نهضت اسلامی در جهان بود.
خطیب جمعه به تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیروهای نظامی از سوریه و افغانستان اشاره کرد و گفت: این اقدام نشانه شکست آمریکائی ها در سیاست های جنگ طلبانه است.
وی اظهار داشت: همزمان با این تصمیم رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) نیروهای نظامی ایران در منطقه قشم آغاز شد که به نوعی رونمایی از دکترین جدید نظامی جمهوری اسلامی به حساب می آید.
وی گفت: مقام معظم رهبری در بحبوبه حضور آمریکائی ها در کشورهای منطقه به خصوص سوریه، چنین روزهای مفتضحانه ای برای آنان را پیش بینی کرده بودند و باید قدر چنین رهبر دور اندیش و روشنفکری را بدانیم.
حجت الاسلام حسینی گفت: در پی تصمیم به خروج نیروهای آمریکائی از سوریه، آل سعود و رژیم صهیونیستی عزا گرفته اند و این اقدام را نوعی هدیه کریمس ترامپ به دشمنان آمریکا در منطقه ارزیابی کردند.
وی همچنین درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و افزود: این روحانی عالیقدر برادر سه شهید است که سال ها تحت شکنجه رژیم صدام قرار داشت.
امام جمعه ساوه ادامه داد: ایشان از اشخاص مورد وثوق امام و رهبر انقلاب بودند و همواره از مدافعان صادق حریم ولایت فقیه به شمار می آمدند.

خطیب جمعه زرندیه: حماسه نهم دی اقتدار ملت ایران در مقابل دشمنان را به نمایش گذاشت
امام جمعه زرندیه نیز گفت: حماسه نهم دی یک روز ماندگار و نشانگر بصیرت و هوشیاری ملت ایران در مقابل دشمنان کشور در تاریخ محسوب می شود.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: مردم ایران اسلامی با خلق حماسه بزرگ نهم دی به دنیا ثابت کردند که انقلاب، کشور و نظام را دوست دارند و هرگز از ارزش ها عقب نشینی نخواهند کرد.
خطیب جمعه زرندیه در خصوص ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: زمانی که آن مرحوم در عراق حضور داشتند، سه برادرش توسط رژیم بعث به شهادت رسیدند وخود نیز متحمل شکنجه های فراوان شدند.
وی ادامه داد: این عالم بزرگ همیشه یار و یاور انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بودند و در هر مسئولیتی که به ایشان محول شد با عشق و خلوص نیت به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند.
امام جمعه زرندیه اضافه کرد: ملت ایران با حضور با شکوه خود در مراسم تشییع و تدفین این عالم بزرگ و انقلابی قدردانی خود را از زحمات و تلاش های ایشان به نمایش گذاشتند.
4896/6539/3075 /9930
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.