«هادی نکویی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 میلیون و 115 هزار هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد که با اخذ سند تک برگی این اراضی در سال جاری تاکنون برای 291 هزار و 373 هکتار از اراضی ملی نقشه کاداستر تهیه شده است.
وی از هدفگذاری تهیه سند تک برگی (نقشه کاداستر) 330 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی خبر داد و گفت: قرارداد تهیه نقشه کاداستر 104 هزار و 450 هکتار از اراضی ملی استان با 2 شرکت منعقد و در مرحله اخذ سند قرار دارد.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: قرارداد تهیه نقشه کاداستر 222 هزار و 741 هکتار نیز در آینده نزدیک منعقد و پیش بینی می شود تا آذرماه سال آینده نقشه این اراضی اخذ شود.
نکویی خاطر نشان کرد: تهیه سند برگی این اراضی در راستای سیاست های کلان نظام، اهداف کلی سند چشم انداز افق 1404 و قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری استان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان با هدف اخذ اسناد تک برگ و اراضی ملی، تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی، جلوگیری از زمین خواری انجام می شود.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ایجاد زیر ساخت آمایش سرزمین برای تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی و امکان برنامه ریزی دقیق بخشی و کشوری را از دیگر اهداف تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: امید است تا پایان برنامه ششم توسعه نقشه کاداستر تمامی اراضی ملی استان تهیه شود.
نکویی یاد آور شد: تا کنون سند دفترچه ای 2 میلیون و 27 هزار و 421 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به نام دولت صادر شده است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.