به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت آیت الله سید «محمود هاشمی شاهرودی» در مسجد سیدهای اراک، افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی عزت، استقلال و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و کفران این نعمت های بزرگ خیانت به خود شهدا، مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امکان ساخت و تولید کوچکترین تسلیحات نظامی در کشور وجود نداشت اما امروز به برکت مجاهدت های شهدای گرانسنگ و هدایت های حکیمانه امام راحل و رهبری، ایران از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظام است.
امام جمعه اراک بیان کرد: اگرچه مسائل اقتصادی در اداره امور کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و افزایش قیمت ها مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده اما نباید همه مسائل را در رفاهیات مالی و اقتصادی خلاصه کرد و باید شکرگزار نعمت عزت و سربلندی کشور بود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی مسیر گسترش اسلام، بیداری اسلامی و احیای فرهنگ مقدس عاشورا را فراهم کرد و امروز تمام مسلمانان جهان با الگوی گیری از ارزش های انقلاب اسلامی مقابل یزیدان زمان صف آرایی می کنند و با مقاومت و ایثار از حقوق خود دفاع می کنند.
وی بیان کرد: ملت ایران باید همواره ایثارگری های شهدا و مجاهدت های امام راحل و مقام معظم رهبری را در نظر داشته باشند و نباید با اقدامات و تفکرهای سطحی و بی اساس آب در آسیاب دشمن بریزند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بساط کمنیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم برچیده شده است.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی گروه های مختلفی با حمایت کشورهای استعمارگر ایجاد شد اما توطئه های دشمنان با مجاهدت های رزمندگان اسلام و هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری خنثی شد و امروز نیز ملت ایران باید با الگوگیری از شهدا، جانبازان و ایثارگران دسیسه های دشمنان را خنثی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مجاهدت های مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: اگر امروز قوه قضائیه از اقتدار و قدرت فزاینده ای برخوردار است در نتیجه تلاش ها و زحمات شبانه روزی همه مسئولان پیشین این قوه به خصوص مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه است که مسئولان این قوه به خصوص در واگذاری های اصل 44 قانون اساسی باید توجه ویژه داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از مجاهدان خدوم اسلام و اهل بیت در عراق و ایران بود و در این راه سه برادر ایشان نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سنگرهایی که حضور داشتند منشاء برکات بسیاری بودند و سیره این مجاهد نستوه باید الگوی رفتاری مسئولان قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: نظم و انضباط مهمترین شاخصه مرحوم آیت الله شاهرودی در قوه قضائیه بود و بخش مهمی از قانون مجازات اسلامی و فقه جزای اسلامی در زمان ریاست ایشان در قوه قضائیه تدوین شد.
وی ولایتمداری، دین مداری، خداباوری، توجه به حقوق مظلومان و مستضعفان را از دیگر ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی عنوان کرد.
استاندار مرکزی، مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم و مسئولان در این آیین حضور داشتند.
آیت الله سید «محمود هاشمی شاهرودی» رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تحمل 2 سال رنج بیماری شامگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.