«حسین بختیاری» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این عملیات تمرینی زلزله در کوی صادقیه اراک در جمع اصحاب رسانه افزود: دستگاه های خدمات رسان، امداد و نجات و نیروی انتظامی باید در حین بروز حوادث طبیعی در کوتاه ترین زمان ممکن به منطقه اعزام شوند و برنامه محوری و تقویت همکاری بین بخشی در این بخش از موضعات مهم در مدیریت بحران است.
وی اظهار داشت: عملیات امدادرسانی به مصدومان در حادثه زلزله ، تسریع در آواربرداری، اطفای حریق، قطع اتصالات ، رسیدگی به سلامت و بهداشت و سایر موارد در زمان بحران و وقوع زلزله احتمالی اهمیت زیادی دارد و ممارست در انجام هرچه بهتر این امور سرمایه ای مهم است.
فرماندار شهرستان اراک خاطرنشان کرد: به همین منظور عملیات تمرینی اعضای ستاد بحران اراک همزمان با سالروز زلزله بم (روز ملی ایمنی و کاهش بلایای طبیعی) در کوی صادقیه اراک برگزار شده است.
بختیاری افزود: در این عملیات تمرینی، زلزله فرضی 6 ریشتری پیش بینی شد که مدیریت بحران شهرستان اراک به سرعت در منطقه حاضر و نشست ستاد مدیریت بحران را برگزار کردند.
فرماندار اراک ادامه داد: عملیات تمرینی مقابله با زلزله با هدف آمادگی کامل نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران برگزار شد و این عملیات تا پایان سال جاری در برخی دیگر از نقاط این شهرستان برگزار می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.