سرهنگ پاسدار«علی فراهانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از 50 طرح محرومیت زدایی در نقاط محروم استان با پرداخت این تسهیلات اجرایی و بهره برداری شد.
وی ادامه داد: حداقل پرداخت تسهیلات بلاعوض در استان مرکزی 50 و حداکثر تسهیلات نیز 200 میلیون ریال است که امسال 15 میلیارد ریال پرداخت شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات بلاعوض این نهاد انقلابی در راستای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، ساخته خانه محروم، ساخته خانه عالم، غسالخانه، لایروبی قنوات، زیرسازی و آسفالت معابر، جدول گذاری تعمیر مساجد و حسینیه ها، تعمیر مدارس، ساخت مخازن آب و پل روستایی هزینه شده است.
سرهنگ پاسدار فراهانی ادامه داد: 135 طرح محرومیت زدایی در 2 سال اخیر با مشارکت سپاره روح الله، خیران و دستگاه های اجرایی در استان مرکزی تعریف شده که تاکنون بیش از 50 طرح آن اجرایی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: علاوه بر طرح های عمرانی سپاه روح الله استان مرکزی، طرح های حمایتی غیر عمرانی نیز در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس در سال جاری حدود 2 هزار سبد غذایی به ارز 2میلیارد و 400 میلیون ریال و 2 هزار و 900 سبد پوشاک، کیف و نوشت افزار به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون ریال در نقاط محروم استان اعم از شهری و روستایی توزیع شد.
سرهنگ پاسدار فراهانی بیان کرد: 28 سبد جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال نیز امسال در استان مرکزی توزیع شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: این نهاد انقلابی در طرح های ملی، بهره برداری از توان متخصصان بسیجی در امور فنی،‌ سازندگی،‌ محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، افزایش توان فنی و تجربی جوانان و بسیجیان، ایجاد فضای مناسب برای یادگیری و انجام فعالیت های گروهی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری با بهره گیری از ظرفیت های بومی، محلی و مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی و کمک به امداد رسانی در حوادث و سوانح غیر مترقبه در جامعه، نقش آفرینی می کند.
سپاه روح الله استان مرکزی در اراک مرکز استان مستقر و هر کدام از شهرستان های 12 گانه استان نیز از یک ناحیه بسیج برخوردار هستند.
بسیج سازندگی در سال 1379 به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.