«عبدالحسین محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 152 فقره پرونده قضایی از دست متجاوزان خارج به اراضی ملی استان مرکزی بازگشت.
وی ادامه داد: 209 فقره پرونده تخریب و تصرف از ابتدای سال جاری تا کنون برای 2 هزار و 27 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی تشکیل شده که نیمی از این اراضی رفع تصرف شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: شهرستان فراهان با تشکیل 64 فقره پرونده تخریب و تصرف برای 614 هکتار و شهرستان کمیجان با تشکیل چهار فقره پرونده برای 32 هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین پرونده تخریب و تصرف را در این مدت داشته اند.
محمدی یادآور شد: 268 فقره پرونده به مساحت سه هزار و 222 هکتار نیز برای جلوگیری از تصرف اراضی طبیعی استان علیه متجاوزان به اراضی ملی تشکیل شده است.
وی افزود: آرای 219 فقره پرونده به مساحت 2 هزار و 633 هکتار در سال جاری به نفع منابع طبیعی و 49 فقره پرونده به مساحت 589 هکتار علیه این اداره کل و به نفع کشاورزان صادر شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: 178 هکتار از اراضی ملی این استان امسال در 29 نقطه دچار آتش سوزی شد.
محمدی گفت: آتش سوزی در مراتع استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 و نسبت به سال 95 حدود 90 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: شهرستان شازند با 62 هکتار آتش سوزی در هشت نقطه از مراتع، خنداب با 58 هکتار در پنج نقطه و شهرستان اراک با 31 هکتار در 9 نقطه از مراتع این شهرستان به ترتیب بیشترین حجم آتش سوزی در مراتع را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: شهرستان فراهان نیز با آتش سوزی در چهار هکتار از مراتع این شهرستان کمترین میزان حریق را در این مدت داشته است.
محمدی، از اخراج 29 هزار و 539 راس دام غیر مجاز مراتع استان در سال جاری خبر داد و افزود: خروج این دام ها از مراتع استان با تشکیل 87 فقره پرونده و با تلاش نیروهای یگان حفاظت انجام شده است.
وی ادامه داد: شهرستان ساوه با تشکیل 29 پرونده و اخراج 10 هزار و 155 راس دام غیر مجاز بیشتر و شهرستان کمیجان با تشکیل 2 پرونده و اخراج 510 راس دام کمترین میزان اخراج چرای غیر مجاز دام در این مدت را داشته اند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.