به گزارش ایرنا، «حجت الله مرادی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بحث برفروبی و نمک پاشی کمربندی های اراک به سازمان خدمات موتوری محول شده و برفروبی و نمک پاشی معابر سطح شهر نیز مشخص شده است.
وی بیان کرد: مشکلاتی در خصوص به روز رسانی ماشین آلات برفروبی در اراک وجود داشت که با تزریق مبلغی بخشی از آنها آمادگی لازم برای استفاده در روزهای برفی را به دست آورده اند اما این اعتبار همچنان کم است .
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک ادامه داد: پنج هزار تن نمک جدید برای زمستان امسال خریداری شده و سه هزار و 500 تن نمک نیز از سال قبل در انبارها موجود بوده که آماده سازی شده است.
مرادی تصریح کرد: سه محل عمده ذخیره نمک در میدان انقلاب، بلوار کربلا و حوالی آرامستان اراک آماده سازی شده است.
وی عنوان کرد: چهار هزار بسته نمک نیز آماده و به ایستگاه های آتش نشانی تحویل شده و تعدادی نیز در مساجد، بیمارستان ها و مدارس نیز توزیع شده است.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک اضافه کرد: جعبه های ویژه نگهداری نمک در فصل زمستان نیز در زیرگذر های شهری اراک آماده سازی شده است.
مرادی عنوان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز و شیب دار اراک نیز شناسایی شده و هماهنگی های لازم با پیمانکاران برای آموزش های لازم به کارگران خدمات شهری صورت گرفته است.
وی گفت: 90 درصد هرس درختان اراک نیز انجام و شاخ های بریده شده نیز از سطح معابر و خیابان ها جمع آوری شده است.
20 درصد تخفیف عوارض کسب و پیشه برای صنوف و صاحبان مشاغل اراکی، کمک به هیات والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر اراک از محل ماده 17 شهرداری اراک، در اختیار قرار دادن یک هزار و 500 متر مربع از املاک شهرداری برای ساخت مجتمع چند منظوره با کاربری اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در محدوده ناکارآمد شهری کوی امام سجاد (ع) (باغ خلج) با حفظ مالکیت و بهره بردار بودن شهرداری و توافق بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برای تهاتر بدهی اداره کل راه و شهرسازی در حوزه پروانه ساختمانی منطقه پنج شهرداری با زمین مورد نیاز برای ساخت شهرک صنوف آلاینده از مهمترین مصوبات نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.