«محمد کاظم آب پیکر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی 2 هزار و 460 واحد روستایی در 33 روستای هدف ارزیابی شد.
وی اظهارداشت: از این تعداد واحد 2 هزار و 40 واحد آن مسکونی که فقط 180 واحد معادل 10 درصد مقاوم سازی شده بود و مابقی واحدهای مسکونی از بافت قالب گلی و فرسوده برخوردار بودند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین ادامه داد: طرح آمارگیری از ویژگی های واحدهای مستقر در روستاها با هدف شناخت وضعیت کمی، کیفی، فنی و تخصصی در 32 روستای بخش مرکزی و کمره در اواخر مهر ماه در این شهرستان آغاز شد.
آب پیکر افزود: این طرح توسط 2 تیم اجرا شد و در قالب این طرح، اطلاعات مربوط به نوع سازه به کار رفته در ساختمان، بررسی شمار واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده و همچنین واحدهای نوسازی شده مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی تسهیلات 250 میلیون ریال پرداخت می شود و مشکلات ضمانت بانکی مهمترین مانع در مسیر جذب تسهیلات است.
آب پیکر افزود: سخت گیری بانک ها در ضمانت نامه بانکی موجب شده که روستائیان در یافتن ضامن واجد شرایط با مشکل جدی مواجه شوند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: سازه های نامستحکم و فرسوده روستایی در خمین معضلی جدی است که ساماندهی آن نیاز به همکاری بانک ها، بخشداران و اعضای شورای اسلامی روستاها دارد.
آب پیکر ادامه داد: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 84 در این شهرستان کلید خورده و تاکنون بیش از سه هزار مسکن روستایی در 55 روستای خمین در برابر حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله مقاوم سازی شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 40 هزار نفر آن در 11 هزار و 250 مسکن روستایی سکونت دارند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.