به گزارش ایرنا، دبیر طرح جنگلانه استان مرکزی در حاشیه این برنامه به ایرنا گفت: این طرح با هدف حفظ رویشگاه و مراقبت از گیاهان بومی منطقه برای پنجمین سال متوالی در کشور اجرا می شود و توسط یک تشکل مردمی از شیراز کلید زده شد.
«کوروش بختیاری» افزود: 20 تشکل مردمی با مشارکت بخش دولتی و سایر اقشار مردم در طرح جنگلانه دره گردو اراک مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: طرح جنگلانه در استان مرکزی عمر چهار ساله دارد و موسسه حافظان طبیعت در شهرستان های خمین، شازند، دلیجان، ساوه اراک و محلات برای اجرای آن تشکیل شده است.
مدیر موسسه محافظت طبیعت سرزمین آفتاب گفت: طرح جنگلانه سال گذشته نیز در کلاله با کاشت 2 هزار بذر بلوط و نهال کاری انجام شد و حراست و آبیاری در برنامه فعالیت نهادهای مردمی قرار دارد.
بختیاری افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی پرتوان دولت در بخش های مختلف می توانند در بسیاری از عرصه های کشور تاثیرگذار باشند.
وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث آینده باید با اجرای برنامه های فرهنگی و مشارکتی بیشتر نهادینه شود تا آیندگان نیز از این نعمت ارزشمند برخوردار شوند.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.