«محمد چوگری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از فرآیند بازیافت، زباله به کمپوست، کود قابل مصرف در زراعت و باغبانی تبدیل می شود و هر کیلو گرم به قیمت 100 تا 110 هزار ریال به فروش می رسد.
وی بیان کرد: روزانه 50 تا 55 تن زباله در این شهر تولید می شود که 70 درصد زباله ها طی 2 ساعت بازیافت و 30 درصد بقیه نیز به صورت بهداشتی دفن می شود.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: زباله های مواد پلاستیکی، حلبی و آهن آلات نیز بسته بندی و به فروش می رسند.
چوگری اظهار داشت: امسال برای بهسازی و تعمیر ماشین آلات واحد بازیافت زباله این شهر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: یکی از بهترین شیوه های دفن پسماند، بازیافت است و پسماندهای خشک به ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردارند و با تفکیک، در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می شوند.
چوگری بیان کرد: برای دفن اصولی زباله های این شهر نیز امسال 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین یادآور شد: نخستین کارخانه بازیافت زباله استان مرکزی در شهرستان خمین سال 86 با اعتبار هفت میلیارد ریال راه اندازی شد.
چوگری افزود: امسال 75 سطل مکانیزه جمع آوری زباله وارد چرخه جمع آوری زباله این شهر شد و در معابر اصلی و پرتردد شهر استقرار یافت.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: برای تهیه این سطل های زباله 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
شهرستان خمین دارای 105 هزار نفر جمعتی اتس که 70 هزار نفرآن در شهر ساکن هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.