«محمد صادق زهدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 155 هزار نفر از جمعیت 18 تا 50 سال روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مرکزی واجد شرایط بهره مندی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند که تاکنون 54 هزار نفر آنان از خدمات این صندوق بیمه ای بهره مند شدند.
وی ادامه داد: استان مرکزی با پوشش 33 درصدی جمعیت هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه هرسال بیشترین جذب بهره برداران در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به دلیل اتمام فصل برداشت در زمستان انجام شده است، پیش بینی می شود تاپایان سال زمینه بهره مندی یکهزار و 400 نفر از مشمولان از این بیمه فراهم شود.
زهدی ادامه داد: مشکلات مالی، کمرنگ بودن فرهنگ بیمه در سطح شهرها و روستاها، پراکندگی روستاها و نبود امکانات لازم برای تبلیغات و اطلاع رسانی در این مناطق از مهمترین مشکلات این صندوق برای گسترش چتر بیمه ای در مناطق روستایی است.
وی یاد آور شد: 724 نفر از مددجویان بهزیستی و یکهزار و 716 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی قرار دارند و حق بیمه آنان توسط این نهاد ها پرداخت می شود.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی افزود: ساکنان بین 18 تا 50 سال روستایی و عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر، قالیبافان، مهندسان نظام منابع طبیعی و کشاورزی، مهندسان دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل جاده ای بار و مسافر می توانند سالانه با پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج هزار و 400 ریال از خدمات این بیمه بهره مند شوند.
زهدی خاطر نشان کرد: : کشاورزان، روستاییان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند با 69 سال سن و 11 سال سابقه بیمه یا 60 سال سن و 15 سال سابقه و جوانان با پرداخت 30 سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی این بیمه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: چهار هزار و 500 نفر از کشاورزان و جمعیت عشایری استان مرکزی پارسال با 70 سال سن و پرداخت 10 سال سابقه بیمه بازنشسته شدند و این استان در این حوزه رتبه دوم را در کشور به دست آورد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی از سال 84 تا کنون در کشور و در استان مرکزی آغاز شده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.