«محمد چوگری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه فضای سبز خمین 13 متر بود که توسعه فضای سبز در میدان شهدای کمره رقم آن را افزایش داد.
وی اظهارداشت: حداقل تعیین شده برای سرانه فضای سبز کشور 15 و حداکثر آن 25 متر مربع تعیین شده که تلاش برای دسترسی به استاندارد شاخص ها ادامه دارد.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین بیان کرد: وسعت فضای سبز در خمین بیش از 99 هکتار است که به دلیل کم آبی برنامه توسعه ای به کندی پیش می رود.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین ادامه داد: برنامه اصلاح و واکاری درختان خمین با گونه های مقاوم به خشکی در 66 هزار و 500 اصله نهال امسال اجرا شد و در این برنامه جایگزینی گونه های مقاوم به تنش خشکی از نوع زالزالک، سرو نقره ای، زیتون تلخ و توت مجنون در ورودی محور الیگودرز، سرداران و منطقه گردان شهدای روح الله انجام شده است.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: سه هزار اصله نهال مقاوم به خشکی از گونه سنجد نیز در سال جاری در پارک جنگی خمین کاشته شده است.
چوگری گفت: با توجه به تداوم خشکسالی در این شهرستان کاشت درختان مقاوم به خشکی، اجرای آبیاری نوین و جدا سازی آب فضای سبز از آب آشامیدنی اجرا شده است.
وی ادامه داد: طرح مطالعاتی جدا سازی آب فضای سبز از آب شهری درسال 86 کلید خورد و در سال 93 اجرایی شد و اکنون 98 درصد از آب فضای سبز از آب آشامیدنی شهری جدا شده است.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: فضای سبز شهری به علت خشک شدن چاه ها به مشکل کم آبی دچار شده که برای رفع بخشی از این مشکل از پساب فاضلاب شهری برای آبیاری استفاده می شود.
چوگری گفت: آب مورد نیاز برای فضای سبز این شهر از پنج حلقه چاه تامین می شد که اکنون به 2 حلقه کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: آبیاری فضای سبز موجود خمین 98 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد که به دلیل خشک شدن چاه ها، میزان آبدهی در این بخش به 15 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
چوگری بیان کرد: این منابع آبی، پاسخگوی تمامی نیاز در عرصه آبیاری فضای سبز خمین نیست و از پساب فاضلاب شهری به میزان 30 لیتر در ثانیه استفاده می شود.
شهر 70 هزار نفری خمین دارای هشت پارک عمومی، 23 پارک و فضای سبز محلی و یک پارک جنگلی به وسعت 50 هکتار است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.