مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت: انعقاد این تفاهم نامه در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور با رویکرد تربیت مبتنی بر آموزه های قرآنی، عترت و جلوگیری از موازی کاری بین آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوده است.
«شهریار فولادوند» افزود: تعمیق شناخت اهل بیت و سیره عملی پیامبر اکرم(ص) و فرهنگ قرآن، نماز و عترت بین جوانان و نوجوانان، انس دانش آموزان با قرآن و عترت و جذب بیشتر نسل جوان جامعه به فعالیت های مذهبی، یادگیری شیوه صحیح زندگی از دوران کودکی در سایه 2 عنصر ارزشمند قرآن و عترت و دستیابی دانش اموزان به حیات طیبه از جمله اهداف امضا این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: تقویت انگیزه و کیفیت بخشی به مسابقات آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه، آشنایی دانش اموزان با موضوع ارزشمند زیارت اهل بیت و امام زادگان، تبیین و ترویج فرهنگ وقف، نیکوکاری و خیر اندیشی در بین نسل جوان جامعه و آموزش مهارت های زندگی موفق دینی به جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور از دیگر اهداف امضا این تفاهم نامه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: همکاری در ایجاد انگیزه و تقویت دانش آموزان در فعالیت های قرآن، عترت و نماز، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و مذهبی دانش آموزان، حمایت از ائمه جماعت مدارس، هیات های مذهبی و نخبگان دانش آموزی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای اعزام مبلغان به مدارس و کلاس های حفظ قرآن کریم نیز از جمله موضوعات همکاری در این تفاهم نامه است.
فولادوند با یادآوری آغاز هفته قرآن، عترت و نماز از امروز 24 تا 30 آذر ماه جاری، افزود: 12 عنوان برنامه برای گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت در بین دانش آموزان و نسل جوان استان در نظر گرفته شده است و این برنامه ها در تمامی مدارس استان اجرایی می شود.
وی گفت: اجرای نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن در مدارس یکی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورس استان مرکزی در سال جاری است و تاکنون 35 هزار نفر از این استان برای حضور در این طرح در سامانه همگام ثبت نام کرده و برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: امسال طرح معرفی یک معصوم در آموزش و پرورش برای چهارمین سالدر حال اجرا است و به منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان با سیره ائمه اطهار (ع) آموزش روش زندگی و رفتار حضرت علی (ع) به دانش آموزان در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امضای تفاهم نامه بین این اداره کل و آموزش و پرورش استان در راستای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری بین این نهادها انجام شده است.
حجت الاسلام «حسین دلاوری» افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی و آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: اختصاص درآمد موقوفات و کمک خیران از محلی که منع شرعی و قانونی نداشته باشد به آموزش دانش آموزان و ترویج فرهنگ قرآنی، دینی و اهل بیت (ع) بین دانش آموزان و نسل جوان جامعه از برنامه های اولویت دار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حاطر نشان کرد: یشتر موقوفات استان در خصوص اهل بیت بوده و گذشتگان در این زمینه وقف های زیادی انجام داده اند.
حجت الاسلام دلاوری گفت: امید می رود که خیران و واقفان با ایجاد وقف ها جدید با رویکرد قرآن با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب آسمانی مسلمانان در نسل نوجوان و جوان زمینه مادی و معنوی ترویج این فرهنگ را در آموزش و پرورش فراهم کنند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.