به گزارش ایرنا، فرماندار شازند، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و جمعی دیگر از مسئولان در کنار سایر شهروندان در کاشت بذر مشارکت داشتند.
فرماندار شهرستان شازند در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: بیش از 2 هزار بذر بادام کوهی در سطح 5 هکتار از منطقه دره سفیدخانی در شهباز شازند کاشته شد.
«مصطفی عرب» افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی پرتوان دولت در بخش های مختلف می توانند در بسیاری از عرصه های کشور تاثیرگذار باشند.
وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث آینده باید با اجرای برنامه های فرهنگی و مشارکتی بیشتر نهادینه شود تا آیندگان نیز از این نعمت ارزشمند برخوردار باشند.
رئیس شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی گفت: حفظ جنگل های شازند به عنوان یکی از سرمایه های مهم زیست محیطی امری ضروری است.
«محمد جلیلی» افزود: جنگل های این منطقه تنها ذخیرگاه بلوط استان مرکزی است و در زمره ذخایر ژنتیکی گیاهان این استان محسوب می شود.
وی بیان کرد: چندین سال است طرح جنگلانه به صورت خودجوش در لایه های اجتماعی با هدف حفظ و حراست از پوشش های جنگلی، مرتعی و درختی در سراسر کشور اجرا می شود و این طرح ملی هفته آینده نیز همزمان با کشور در استان مرکزی در مناطق شازند و دره گردو اراک برگزار می شود.
رئیس شبکه منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: 2 هزار گودال در شازند و دره گردو اراک برای اجرای طرح ملی جنگلانه پیش بینی شده که روز جاری و جمعه هفته آینده، توسط اقشار مختلف مردم و تشکل های مردم نهاد کاشته می شود.
جلیلی اظهار داشت: 2 هزار گودال نیز در منطقه سیبک شازند آماده شده که پس از هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی عملیات کاشت نهال در آنها نیز در زمان های دیگر انجام می شود.
طرح جنگلانه شهرستان شازند در کیلومتر 2 جاده شهباز، شمال ناحیه صنعتی شهید بابائی در دره سفید خانی (دره بزرگه) برگزار شد و طرح ملی جنگلانه استان مرکزی نیز هفته آینده (30 آذرماه) جاری در شازند و اراک برگزار می شود.
شازند از توابع استان مرکزی است که در 33 کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده و در این منطقه حدود 118 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.