به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» عصر روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک افزود: اکنون برخی اقشار جامعه از جمله فرهنگیان با وجود فعالیت های سخت از دریافتی های پایینی بهره مند می شوند که یکسان سازی حقوق بگیران از جمله راهکارهای افزایش عدالت اجتماعی در کشور است.
وی توجه به آموزش و پرورش را از دیگر راهکارهای توسعه عدالت در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش به عنوان زیر ساخت اساسی آموزشی تضمین کننده توسعه، پیشرفت و آینده روشن برای کشور به شمار می رود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: تصویب سقف حقوق توسط مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از پرداخت های غیر متعارف انجام شد.
کریمی افزود: در برنامه ششم توسعه ماده ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بر اساس این مصوبه باید بحث متناسب سازی حقوق در حوزه حقوق بگیران شاغل و بازنشسته توسط دولت اجرایی شود.
وی ادامه داد: قانون افزایش پلکانی حقوق و دستمزد در سال جاری به منظور افزایش عدالت اجتماعی در کشور توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: سقف پاداش 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی پس از دی ماه سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
وی کوچک سازی دولت را یکی از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: با واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی منابع این شرکت ها به بیت المال بازگشته و دولت می تواند به سه وظیفه اصلی خود شامل آموزش، بهداشت و امنیت رسیدگی کند.
کریمی یاد آور شد: دانشگاه فرهنگیان به دلیل آموزش و پرورش معلمان و افرادی که وظیفه تربیت آینده سازان کشور را برعهده دارند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آمارهای موجود اکنون 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور وجود دارد و تمامی دانشگاه ها به جز مراکز علمی روزانه دولتی با کمبود حضور دانشجو مواجه هستند.
کریمی گفت: با وجود کمبود دانشجو در سایر مراکز عالی علمی در کشور سالانه تعداد دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان در حال افزایش است.
در پایان این نشست با حضور نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگیان این استان تقدیر شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.