سید «علی آقازاده» در نشست بررسی طرح های عمرانی خمین افزود: هشت کیلومتر از این محور با 60 درصد زیرسازی، 17 پل از 28 پل احداث و سه پل در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیات اجرایی 2 بانده شدن آن کلید می خورد.
وی اظهارداشت: طرح های مطالعاتی 15 کیلومتر دیگر در حوزه استحفاظی خمین در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود برای کاهش حوادث و تلفات جاده ای 2 بانده شدن جاده خمین - الیگودرز در اولویت طرح های راه سازی قرار گیرد.
استاندار مرکزی یکی از زیر ساخت های توسعه هر خطه ای را راه ها بیان کرد و اظهارداشت: بررسی و رفع مشکلات زیر ساختی زادگاه معمار کبیر انقلاب در دستور کار قرار دارد.
رئیس نظارت بر ساخت راه های اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با تصویب چهار خطه شدن جاده دلیجان - محلات - خمین - الیگودرز، چهار خطه شدن محور خمین - دلیجان به دلیل اتصال خمین به مرکز کشور در اولویت قرار گرفت.
«محمد مهدی سلیمانی» افزود: 42 میلیارد ریال اعتبارامسال برای طرح راه سازی دلیجان - خمین - الیگودرز تخصیص یافت و مجموع این طرح یک ردیف اعتباری دارد که ناچیز و برای تکمیل نیاز به 300 میلیارد ریال اعتبار جدید است .
وی ادامه داد: بهره برداری اولیه جاده خمین - اراک با 19 میلیارد ریال اعتبار و یک لایه آسفالت زیر بار ترافیک قرار گرفته که توان تحمل ترافیک را ندارد و نیازمند روکش آسفالت است.
رئیس نظارت بر ساخت راه های اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی در خصوص جاده خمین - قورچی باشی گفت: اعتبار امسال این طرح، یک میلیارد و 320 میلیون ریال است که برای تعریض و 2 بانده شدن این محور 60 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
سلیمانی گفت: جاده خمین - محلات محدوده میشیجان - ورآباد نیاز به آزاد سازی دارد و یک هزار و 500 متر طول آزاد سازی زمین در قالب 11 واحد مسکونی و زمین های کشاورزی با مالکیت 61 نفر است.
وی بیان کرد: برای آزادسازی زمین در قالب این طرح، پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه تخصیص داده شده که 10 واحد مسکونی با اعتبار 2 میلیارد و 420 میلیون ریال تملک شده است.
رئیس نظارت بر ساخت راه های اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی افزود: برای تملک مابقی زمین ها نیاز به اعتبار نقدی است چرا که اهالی روستا به دلیل نپذیرفتن اسناد خزانه در آزاد سازی همکاری نمی کنند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود و استاندارد سازی راه های خمین از مصوبات سفر هیات دولت و سفر مقام معظم رهبری به خمین است که تاکنون اجرایی نشده است.
«محمد ابراهیم رضایی» افزود: 2 بانده شدن محور خمین - الیگودرز در زمره طرح های مصوبه سفر رئیس جمهور به خمین است که در اولویت طرح های راه سازی استان مرکزی قرار گرفته بود.
وی بیان کرد: امید می رود که در تکمیل این طرح راهسازی با استفاده از پیمانکاران ماهر با بنیه مالی مناسب تسریع شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: حوادث در جاده های خمین باعث نارضایتی شهروندان شده است که می طلبد در تکمیل طرح های راه سازی تسریع شود.
فرماندار خمین نیز گفت: جاده خمین - الیگودرز 34 کیلومتر در حوزه استحفاظی خمین و 35 کیلومتر در حوزه استحفاظی الیگودرز واقع شده است.
احمد طهرانی افزود: این راه اصلی یکی از پر حادثه ترین راه های ارتباطی خمین است که 2 بانده شدن آن ضروری است.
وی بیان کرد: تقاطع غیر همسطح در کمربندی خمین در ابتدای محور خمین - محلات نیازمند تامین اعتبار است.
بازدید از راه ارتباطی خمین - محلات، خمین - شازند، ناحیه صنعتی شهید سعیدی، مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) از برنامه های سفر یک روزه استاندار مرکزی به خمین است.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 580 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.