به گزارش ایرنا، سید «مهدی مقدسی» روز دوشنبه در دیدار با کارکنان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اراک افزود: دستگاه های مختلفی در زمان بحران ها وارد عمل می شوند که این امر تداخلاتی را در فعالیت ها ایجاد می کند و لایحه مدیریت بحران در این راستا گره گشا است.
وی بیان کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی به هلال احمر مثبت است و این نگرش در بودجه 98 نیز با قوت دنبال می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای زلزله خیز است اما هنوز پس از وقوع هر بحران در روزهای نخست کاستی هایی دیده می شو.
مقدسی تصریح کرد: امکانات دولت محدود است و باید استفاده از ظرفیت مردمی در زمان بحران و سایر عرصه ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: خدمات هلال احمر در خنداب و کمیجان باید تقویت شود و مردم این شهرستان ها از بسیاری از خدمات محروم هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: نبود انبار جامع امدادی یکی از معضلات جدی در چند سال گذشته در این استان بود که این مهم محقق شده است.
دکتر «محمد محمدی» افزود: انبار جامع امدادی یکی از نیازهای اساسی در حین بحران است.
وی بیان کرد: زمینی برای ایجاد مجتمع امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان اراک به وسعت سه هزار متر مربع در انتهای خیابان هپکو تملک شده و مجوزهای آن اخذ شده و عملیات اجرایی آن هفته آینده آغاز می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: پایگاه امداد هوایی در بیشتر استان ها راه اندازی شده و این مهم هنوز در استان مرکزی محقق نشده که انتظار است بحث تامین زمین آن هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
محمدی تصریح کرد: بالگرد امدادی هم اکنون ماهانه تنها 15 روز در استان مرکزی استقرار دارد و 15 روز دیگر آن در استان قم است که همه تلاش ها برای استقرار دائمی آن در این استان به کار گرفته شده است.
وی عنوان کرد: 12 پایگاه امداد بین شهری ثابت، هشت پست سیار و یک پایگاه کوهستان در مرکز استان مرکزی فعالیت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: 600 امدادگر آموزش دیده فعال با درجه بندی های مشخص در این استان وجود دارد که با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.
دکتر محمدی بیان کرد: 28 کانون دانشجویی، 18 کانون جوانان، 2 کانون طلاب، پنج کانون روستایی، 30 کانون غنچه های هلال و 150 کانون دانش آموزی در این استان فعال است.
وی گفت: 6 هزار نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر این استان هستند که چهار هزار نفر آن ها به تایید ستاد مرکزی رسیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: 20 خانه داوطلب و 18 خانه هلال در روستاهای این استان وجود دارد و 6 هزار و 400 عضو داوطلب نیز با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.