به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز دوشنبه در هجدهمین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: مجوز این سرمایه گذاری خارجی برای 2 طرح صنعتی در شهرستان های زرندیه و خمین از توابع این استان توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گرفته شده است.
وی ادامه داد: 10 میلیون یورو این سرمایه گذاری توسط یک سرمایه گذار هندوستانی در زمینه صنعت فولاد در شهرک صنعتی کاوه زرندیه انجام و عملیات اجرایی ساخت کارخانه در این شهرک صنعتی آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: با وجود برخی مشکلات مجوز ایجاد نیروگاه خارجی با سرمایه گذاری خارجی 6 و نیم میلیون یورویی امسال در شهرستان خمین از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گرفته شده است.
فرخی خاطرنشان کرد: سومین مجوز طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان نیز اکنون در دستور کار سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران قرار دارد و امید می رود که با وجود مشکلات موجود تا پایان سال جاری علاوه بر این طرح ها مجوز یک تا 2 طرح دیگر در زمینه تولید انرژی های پاک در استان جذب شود.
وی یادآور شد: 9 طرح جدید سرمایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر 658 میلیون دلار سال گذشته در استان مرکزی جلب شد و مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان با جذب این حجم سرمایه گذاری خارجی، عملکرد در حوزه آموزش منابع انسانی و نظارت بر طرح های انجام شده رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورد.
در هجدهمین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و برخی مدیران استانی این استان به مشکلات پنج سرمایه گذار رسیدگی شد.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسبب برای سرمایه گذاری است.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.