به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تفرش، افزود: طول مسیر انتقال آب از روستای هفتان تا این شهر حدود 90 کیلومتر است و بهره برداری از این طرح نقش مهمی در جذب سرمایه گذار و توسعه شهرستان دارد.
وی ادامه داد: 40 روستا در مسیر این لوله گذاری قرار گرفته و تاکنون با اجرای قسمتی از این طرح، مردم 20 روستای از نعمت آب شرب بهره مند شده اند و با اتمام آن علاوه بر شهر تفرش آبرسانی به بقیه روستاها نیز انجام می شود.
استاندار مرکزی از اختصاص 200میلیارد ریال برای خرید لوله به شرکت آب منطقه ای استان مرکزی برای آبرسانی به شهرستان تفرش خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار انتخاب پیمانکار برای عملیات لوله گذاری 23 کیلومتر مسیر تا هفته آینده مشخص می شود.
آقازاده ادامه داد: پیش بینی می شود که سال آینده از طریق فاینانس داخلی و اعتبارات دولتی بهره برداری از این طرح آغاز شود.
وی با یاد آوری جشن 40سالگی انقلاب در سال جاری، افزود: فشارهای دشمنان انقلاب در چهلمین سال انقلاب به مردم بیشتر شده است و باید با اتحاد ملت و دولت توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال باید جشن های پیروزی انقلاب با همکاری مسئولان و مردم هر چه باشکوهتر برگزار شود.
استاندار مرکزی گفت: همه طرح های آماده بهره برداری باید برای افزایش روحیه شادی و نشاط در دهه مبارک فجر راه اندازی شود و مردم از میوه شیرین خدمت بهره بگیرند.
آقازاده اضافه کرد: توسعه زیر ساخت و راه های ارتباطی نیاز زیربنایی در توسعه شهرستان تفرش است و ایجاد تونل نقره کمر علاوه بر توسعه راه ارتباطی افزایش جاذبه گردشگری و سرمایه گذاری در شهرستان را به همراه دارد.
وی با یادآوری واردات 80 در صد تجهیزات ورزشی مورد نیاز کشور از خارج، افزود: ایجاد شهرک تخصصی تولید تجهیزات ورزشی ازجمله نیاز های ضروری کشور و استان برای جلوگیری از واردات این تجهیزات بوده و با توجه به ظرفیت های تفرش این شهرستان می تواند مکان مناسبی برای انجام آن باشد.
استاندار مرکزی گفت: ایجاد این شهرک در تفرش علاوه بر اشتغالزایی، خودکفایی و کاهش واردات در این بخش را نیز به همراه دارد.
وی با یادآوری ظرفیت گردشگری شهرستان تفرش افزود: ظرفیت های این شهرستان در بخش گردشگری باید به طور موثر با مشارکت سرمایه گذاران و حمایت های دولت بارور شود.
معاون عمرانی استانداری مرکزی در این نشست گفت: گردشگری، صنایع دستی و خدمات از جمله مهمترین ظرفیت های شهرستان تفرش است که باید مسئولان برنامه اصولی برای آن داشته باشند.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: توسعه گردشگری و صنایع دستی در شهرستان تفرش با اعتبارات شهرستانی و استانی ناممکن است و می طلبد که جذب اعتبارات ملی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ غنی تفرش و ظرفیت های پذیرش گردشگر،ایجاد زیر ساخت های لازم در این خصوص ضروری است.
معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: توسعه شهرستان تفرش نیازمند طرح مطالعاتی استراتژیک است و باید این طرح توسط میراث فرهنگی تهیه شود.
شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی با 24 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده است و به دیار نخبگان ایران شهرت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.